מוצרי איפור טבעיים – כל מה שחשוב לדעת

בעולם האיפור של ימינו, הכולל סרטוני יוטיוב או טיקטוק, סטורי'ז באינסטגרם ומובילות דעת קהל ברשת, וכן בין שלל החברות, המותגים וכל השמות הגדולים בעולם הזוהר, ודאי נתקלת גם במילים "מוצרי איפור טבעיים". אז נכון שהכול יפה וזוהר תחת התאורה הנכונה, שיתופי הפעולה השונים והקריאייטיב הנכון – אך למרות כל אלה, ריכזנו עבורך מספר פרטים חשובים שכדאי שתדעי לפני שאת ממהרת לרכוש את המוצרים האלה.

צילום: Adrianna Calvo | מאגר תמונות Pexels

להשתמש במוצרים שהכי מתאימים לעור שלך

אם את רוצה לטפח את עורך ולהיראות במיטבך – עלייך להשתמש במוצרים שהכי מתאימים לך, ולא כל מה שמתאים לך, הוא בהכרח הכי בריא לך. לכן בשנים האחרונות בולטת יותר מגמת החיפוש אחר מוצרים טבעיים. לצד הטכנולוגיה המתפתחת והידע הרב שיש למדע, התעורר הצורך בשימוש במוצרים מהטבע ושילובם ביום יום שלנו.

צורך זה קיים גם במוצרי האיפור והטיפוח, ומאחר שמדובר כאן בעור הפנים, האזור הכי חשוף בגופנו לנזקי מזג האוויר, הגיל, אורח חיינו והסביבה, הצורך להגן עליו הוא אפילו חזק יותר. לכן לפני שאת רצה לקנות כל מוצר שעליו מופיעות המילים "טבעי" או "רכיבים טבעיים", גם אם כוכבת הרשת הכי חמה כרגע המליצה עליו, ישנם פרטים חשובים שכדאי שתדעי לפני כן.

צילום: Daria Shevtsova | מאגר תמונות Pexels


מהו ההבדל בין מוצרי איפור טבעיים למוצרי איפור "רגילים"?

מוצרי איפור טבעיים, כשמם כן הם, עשויים (או אמורים לפחות) מחומרים טבעיים בלבד. הם בטוחים לשימוש ולרוב אינם מעוררים תגובות אלרגיות או תופעות לוואי אחרות, ואף נבחנו דרמטולוגית ונמצאו כמגינים על עור הפנים.

למרות ההנחה הרווחת שמוצרים העשויים מרכיבים טבעיים אינם מזיקים לגוף, אנו ממליצים לך לבדוק שאינך אלרגית לאחד או יותר מרכיבי המוצר שאותו את מעוניינת לרכוש, וכן שמוצר זה מאושר על ידי משרד הבריאות. מוצרי איפור "רגילים", לעומת זאת, מכילים חומרים כימיים, משמרים וסינתטיים שונים שעלולים להזיק לעור הפנים ואף לגרום למחלות כמו פסוריאזיס או אפילו סרטן.

אילו מוצרי איפור טבעיים מוצעים בשוק?

בין מוצרי האיפור הטבעיים השונים תוכלי למצוא כמעט את כל המוצרים שאת רגילה להשתמש בהם: מייק אפ, עיפרון לעיניים, עיפרון לגבות, תוחם שפתיים, אייליינר, מסקרה, צלליות, פודרה, שפתון, וכל שאר מוצרי האיפור.

החברות השונות אשר מייצרות מוצרי איפור טבעיים מבטיחות כי בשימוש במוצריהן תקבלי מראה טבעי. כמו כן, תכשירים המיוצרים מחומרים טבעיים יהיו בעלי מרקם נעים הרבה יותר. התוצאה היא תחושה של קלילות וטיפול מושלם לעור הפנים. כאמור, כל זאת בהנחה שאינך אלרגית לרכיבי המוצרים, גם אם הם טבעיים.

צילום: Kinkate | מאגר תמונות Pexels


מוצרי האיפור הטבעיים והחברות השונות

ישנן חברות שמשווקות את מוצריהן תחת הכותרת "על בסיס טבעי" או "או בסיס מינרלי", כאן חשוב שתדעי שגם אם מוצרי האיפור משווקים תחת הכותרות האלה, הם לא בהכרח מכילים חומרים טבעיים בלבד. וכאן אנו חוזרים ומדגישים את השיווק במדיות החברתיות השונות – מה שטבעי וטוב לאחת, לא בהכרח יהיה טוב לך או לעורך.

אנו ממליצים לך לקרוא בקפידה את הרכיבים המופיעים על האריזות, להתייעץ, לקבל המלצות (רצוי המלצות אישיות ולא דרך הרשת), ולוודא שאת אכן רוכשת את המוצרים הכי טובים לך, על אחת כמה וכמה אם את מודעת לרגישות הקיימת אצלך לאחד מרכיבים אלה. דרך נוספת שבה תוכלי לבחון אם את רגישה למוצר כלשהו, היא פשוט למרוח שכבה דקה על גב כף היד לפני שאת מורחת על הפנים. שמרי על עצמך, על יופייך ועל בריאותך.

צילום: Zhugewala | מאגר תמונות Pexels