עמידים יותר, טבעיים יותר ואפילו טבעוניים – מוצרי האיפור החדשים

המודעות שלנו לעצמנו ולסביבה עלתה פלאים ויצרני מוצרי האיפור לא יכולים להתעלם מכך. בשנים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה אנו רואים עליה במוצרים הטבעיים ששומרים על עור הפנים שלנו, במוצרים אקולוגיים שמייחסים תשומת לב רבה לסביבה וגם במוצרי טיפוח טבעוניים שלא נוסו על בעלי חיים.

צילום: מאתר תמונות Depositphotos

אם יש משהו אחד ברור שאפשר להגיד על עולם האיפור והטיפוח הוא שאנחנו כל הזמן מתקדמים. כל הזמן מפתיעים אותנו עם טרנדים חדשים, מגמות יוצאות דופן ואופנה חדשה משפיעה על הגוונים, העוצמה ועל הרגשות שלנו. לצד הפיתוחים הרבים אנחנו יכולים לצפות בהוצאת חומרים לא בריאים מהחומרים והחלפתם בחומרים טבעיים. המטרה של היצרניות ברורה והיא להעניק לנו תחושה הרבה יותר טובה ולזמן ארוך יותר.

האיפור מחזיק מעמד יותר זמן

היום שלנו עמוס, על כך אין ויכוח והגיע הזמן שהאיפור יוכל לעמוד בקצב שלנו. הפיתוחים האחרונים עוסקים בעמידות של המוצרים השונים, באיפור שיכול להישאר על העור למשך שעות בלי להשתנות וכזה שאינו נמרח על המסכה. עמידות באה לידי ביטוי בשפתונים, במוצרי האיפור לעיניים וכמובן בכל טיפולי האיפור הקבוע שהוא נשאר לאורך תקופה ארוכה.

מהסתכלות על המוצר לא תמיד אפשר לדעת האם הוא יחזיק מעמד לאורך זמן או לא ולכן נצטרך לקרוא את האותיות הקטנות וללמוד מעט על החברה. החברות גאות בעצמן כשהן מוציאות מוצר חדש ואיכותי ולכן הצצה קטנה לאתר והתעניינות יוכלו לגלות לנו מה נמצא מולנו במדף.

המוצרים טבעיים ואקולוגיים

כשאנחנו פוגעים בסביבה אנחנו פוגעים גם בעצמנו ואין כל ספק שישנה מגמה ברורה להגנה על הסביבה והיא לא מדלגת על מוצרי הטיפוח. טבעי משמעותו שלא נעשה שימוש בכימיקליים וחומרים משמרים אשר תפקידם בדרך כלל הוא להאריך את חיי המדף ולהעניק למוצר מראה יותר "נעים". המוצרים הטבעיים גם שומרים על הסביבה וגם שומרים על עור הפנים. הם עושים שימוש בכל הטוב שיש בטבע בצורה לא פחות טובה מהחומרים הישנים. אפשר לראות כי היום גם החברות המובילות משנות את קו הייצור ומשקיעות באקולוגיה, הן בשל צו האופנה והן בשל אחריות חברתית.

חברות אשר מציעות מוצרים טבעיים ואקולוגיים בדרך כלל יתגאו בכך. קריאת רשימת המרכיבים צריכה להיות מוכרת, פשוטה ומובנת. מרכיבים לא מוכרים ו"סיסמאות" יכולים להיות סימן להופעת כימיקליים ולהצביע על כך שהמוצר לא טבעי ולאו דווקא אקולוגי.

צילום: מאתר תמונות Depositphotos


טבעונות לא רק בצלחת

הטבעונות נמצאת כבר שנים במגמת עליה והיא באה לידי ביטוי לא רק בבחירת התזונה אלא באורח חיים והעדפת מוצרי טיפוח שלא עושים שימוש בחומרים מהחי ולא נוסו על בעלי חיים. מפורסמות רבות בוחרות לעבור למוצרים איכותיים, טבעיים וטבעוניים, בשל שיקולים מוסריים ושיקולי בריאות (פחות כימיקליים על העור יותר טוב). שלושת המגמות באות לידי ביטוי בשלל המוצרים ומאפשרות לנו ליהנות מטיפול מקצועי, איפור שנשאר לאורך זמן ותחושה אישית נפלאה.

אמנם סימן השפן כבר לא מופיע על המוצרים אך כל חברה שמפיקה מוצרים טבעוניים תכתוב זאת בצורה פשוטה וברורה. חלק מהחברות ישמחו לסמן זאת גם על האריזה וגם באתר החברה, חלק ידגישו זאת בגדול וחלק יכתבו בקטן. לאלו שחשוב לבחור במוצרים טבעוניים, אין כל סיבה להתפשר ואפשר למצוא מוצרים איכותיים במדפים המוכרים והטובים.

ללכת שבי אחר הטרנד?

כל חברות האיפור רוצות להציע לנו טרנדים עכשוויים, אך יש דבר אחד נצחי והוא הטעם האישי שלנו. רגע לפני שנרוץ לבדוק מהו הטרנד האחרון, עלינו לשאול מהו המראה שנרצה להעניק לעצמנו, איזה צבעים מחמיאים לעור הפנים שלנו והכי חשוב, כיצד נשמור על העור שלנו. באיפור אין "נכון ולא נכון" ומה שהיה באופנה לפני שנה לא בהכרח יהיה אופנתי השנה, אך מה שיתאים לנו תמיד יחמיא.

בבחירת איפור אפשר להתייעץ גם עם אנשי מקצוע. הם יוכלו גם לבצע התאמת צבעים, גם ללמד אותנו רבות על הטכניקות שאנחנו יכולים ליישם וכמובן, לכוון אותנו אל איפור שמחזיק מעמד לאורך זמן, למוצרים אקולוגיים ואפילו טבעוניים.

צילום: Monfocus | מאתר תמונות Pixabay