שיער מתולתל, דרכים לעיצוב וטרנדים

בעלי שיער מתולתל? אוהבים לפזר את השיער או לאסוף אותו? ריכזנו עבורכם את כל המידע שאתם חייבים לדעת! תלתלים הם עסק מורכב – את זה כל מתולתל או מתולתלת יודעים. כמעט כל יום הוא יום שיער רע, במיוחד בתקופות מעבר שבהן התלתלים נוטים להתייבש ולהתפצל. ובואו נאמר את האמת – מעטים הם מעצבי השיער שיודעים להתמודד איתם, או בשפת המתולתלים – לאלף אותם. אז איך נטפל בהם, נעצב אותם ונשמור על החיות ועל הסקסיות שלהם? מייד תגלו.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

כללים בסיסיים לטיפול בשיער מתולתל:

  • חפיפה נכונה – הטיפול בשיער מתולתל מתחיל בחפיפה שלו. עליכם לעסות את השיער בעדינות בעזרת האצבעות ולא בציפורניים. מומלץ להשתמש בשמפו שמכיל שילוב של מרכיבים מזינים, מטפחים ומחזקים, כמו שמני הזנה וְויטמינים, כגון תמצית אלוורה, פרוטאין חיטה, דבש, אומגה 3, 6, ו־9, ועוד. אם אתם בעלי שיער יבש, אנו ממליצים להשתמש במסכה ולא במרכך. את המסכה יש למרוח על קצוות השיער ולא על הקרקפת וזאת על מנת למנוע נשירה.
  • סירוק נכון – יש לסרק את השיער רק כשהוא רטוב ובעדינות. סירוק בעודו יבש יגרום לשבירת השיער ואף לנשירה.
  • ייבוש נכון – לאחר שווידאנו ששטפנו טוב־טוב את כל שאריות השמפו, יש לאפשר לשיער להתייבש באופן טבעי. כל שפשוף במגבת או סחיטה של השיער רק יגרמו לנזק, כמו גם ייבוש במייבש שיער. אם אתם ממש ממהרים, השתמשו במייבש שיער בחום נמוך והשאירו אותו מעט לח. כמו כן, כדי למנוע קצוות מפוצלים, הקפידו לייבש את הקרקפת ולא את הקצוות.
  • הזנה נכונה – מומלץ להשתמש בקרם הזנה לשיער. ניתן להשתמש בו ביום־יום או פעמים ספורים במהלך השבוע, בהתאם לצורך ולסדר היום שלכם.

צילום: מאגר תמונות Pexels


כללים בסיסיים לעיצוב שיער מתולתל:

  • כדי להימנע מעיצוב בסגנון אפרו, אלא אם כן זה משהו שאתם מעוניינים בו, הקפידו לחפוף בבוקר ולא בלילה לפני השינה, כך התלתלים יתייבשו לאורך ולא יימעכו בעת השינה.
  • כדי שהשיער יקבל נפח וייראה מלא, רצוי להסתפר באופן מדורג. אך אם אנחנו מעוניינים בפחות נפח, תספורת מדורגת אינה מומלצת.
  • לאחר שחפפנו או רק הרטבנו את השיער, יש לספוג במגבת את עודפי המים בתנועות עדינות. לאחר מכן, יש למרוח את התכשיר המתאים לאופי השיער ולעיצובו – קרם לחות, קרם הזנה, מוס וכו' – ואז לכווץ את קצוות השיער כלפי מעלה. פעולה זו סוגרת את קצה התלתל ומבטיחה שלא ייפתח בהמשך.
  • כדי למנוע חשמל סטטי, מומלץ להשתמש בסרום באופן יום־יומי ולמרוח אותו על קצוות השיער.
  • לבעלי שיער מתולתל קצר – ישנם תלתלים שאפשר לפתוח אותם, תלוי בסוג השיער, לעצב בעזרת חומר עיצוב מתאים וכך לקבל נפח.

צילום: מאגר תמונות Pixabay


הקורונה והחזרת הלוק המתולתל לאופנה

בצל מגפת הקורונה, לא מעט ידוענים, ובעיקר ידועניות, החזירו את הלוק המתולתל/גלי לאופנה. מכיוון שאנחנו נשארים בבית רוב הזמן, לא יוצאים לאירועים, למסיבות, לעבודה וכו', אנחנו לא מקדישים את הזמן שהקדשנו קודם לעיצוב השיער ופשוט "נותנים לו להיות". את כל המכשירים השונים לעיצוב השיער – מחליק, בייביליס, פן ועוד – הוצאנו לחופשה מרוכזת עד למועד לא ידוע, ורובנו מאפשרים לשיער להתייבש באופן טבעי, כך שגם אם הוא לא מתולתל בבסיסו, הוא נשאר גלי ומקבל טאצ' מתולתל קלות.

כדי לשמור על מראה שיער מסודר גם כשאנחנו בבית, לבושים בטרינינג או בפיג'מה, אנו ממליצים למרוח סרום מזין בקצוות השיער וכך לשמור על הברק הטבעי שלו. לאחר מריחת הסרום, אנו ממליצים לנער את השיער ולא לסרק אותו, כל יתקבל המראה הפרוע, היפה והאופנתי לתקופה מטורפת זו.

צילום: מאגר תמונות Pixabay