החלקות שיער קראטין – כל מה שאת צריכה לדעת

מבין כל סוגי ההחלקות שיש בשוק, בטח שמעת גם על החלקת קראטין (או החלקה ברזילאית). מה מיוחד בהחלקה הזאת? למי היא מיועדת? כיצד היא מתבצעת? כאן תקבלי את כל המידע. החלקת שיער קראטין, או כפי שמוכרת גם כ"החלקה ברזילאית", היא החלקה שנועדה לשיקום השיער. הקראטין הוא החלבון האחראי על מבנה השערה ולכן הטיפול שבאמצעותו עוטף את השיער ומשקם אותו. בשונה מהחלקות אחרות ומטיפולים כימיים אחרים, אין בטיפול זה ניסיון לשבור קשרים בין מולקולות החלבון ומכאן הגדרת ההחלקה הזאת כטיפול משקם. הרבה מטיפולי הקראטין המוצעים בשוק מכילים פורמלין (פורמלדהיד). פומלין הוא חומר מסרטן ואינו מאושר על ידי משרד הבריאות, לכן אנו ממליצים לך לוודא מראש שהטיפול שתקבלי יהיה נקי מחומר זה.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

למי מיועדת החלקת קראטין?

החלקת הקראטין אינה קבועה ויהיה עלייך לחזור עליה בכל שלושה חודשים פלוס־מינוס. אם את לא מעוניינת בשיער חלק מדי, שיער "קרשים", אלא בשיער בריא וחזק יותר, היא תתאים לך בהחלט. כמו כן, החלקה זו גם מתאימה לשיער שלאחר טיפולי כימותרפיה.

מהם היתרונות של החלקת קראטין?

טיפול החלקת שיער קראטין הוא טיפול מהיר וקליל יחסית לטיפולים אחרים. כמו כן, טווח המחירים הוא מהנמוכים יותר לעומת האחרים. ההחלקה הזאת מתאימה לשיער צבוע, לשיער שכבר עבר החלקה כימית או כל טיפול כימי אחר (כמו כימותרפיה). בזכות טיפול זה שערך יקבל מראה טבעי, חזק ובריא.

מהם החסרונות של החלקת קראטין?

החיסרון היחיד בהחלקה זו הוא שהחלקת הקראטין אינה קבועה, לכן יהיה עלייך לעבור טיפול בכל שלושה חודשים פלוס־מינוס, תלוי בהרגלי החפיפה היום־יומיים שלך.

צילום: Polina Tankilevitch | מאגר תמונות Pexels


כיצד מתבצע הטיפול?

לפני שאת קובעת תור ומגיעה למספרה, אנא ודאי שיש לך שעתיים פנויות לצורך ביצוע הטיפול. אף על פי שטיפול בהחלקת קראטין נחשב למהיר לעומת הטיפולים אחרים, אם את בונה על טיפול "זבנג וגמרנו", זה לא הטיפול בשבילך. הצטיידי בספר טוב או בכל דבר שיעזור לך להעביר את הזמן ורק תבואי. ואם את יכולה להקדים קצת כדי לוודא שוב שהטיפול שתעברי אכן יהיה נטול פורמלין, מצוין!

שימי לב, אלו השלבים הבסיסיים והם עשויים להשתנות ממעצב שיער למעצב שיער:

שלב 1 – כמו כל ביקור מפנק במספרה (מפנק לרובנו לפחות), גם טיפול זה מתחיל בחפיפה יסודית של השיער.

שלב 2 – לאחר ייבוש קל של השיער במגבת, שערך יעבור ייבוש נוסף על ידי מייבש שיער.

שלב 3 – זהו השלב שבו חומר הקראטין יימרח על שערך.

שלב 4 – מרגע מריחת החומר, יהיה עלייך להמתין במשך שעה. כפי שציינו קודם, אנו ממליצים לך להגיע מצוידת בספר טוב כדי שהשעה הזאת תעבור לך בכיף. המלצה נוספת, כווני שעון מעורר ליתר ביטחון לעוד שעה אחת בדיוק. מעצב השיער עשוי להיות עסוק מאוד, לכן רצוי להזכיר לו שהשעה אכן עברה.

שלב 5 – השלב המפנק הנוסף בטיפול – חפיפת השיער בפעם השנייה.

שלב 6 – עוד קצת והולכים הביתה… ייבוש השיער על ידי מייבש שיער או על ידי מחליק שיער חשמלי.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


מהו טווח המחירים להחלקת קראטין?

טווח המחירים להחלקת קראטין נע בין 300 ל־1500 ₪. כפי שציינו קודם, הרבה מטיפולי הקראטין המוצעים בשוק מכילים פורמלין, מה שעשוי לגרום לנזק בריאותי בלתי הפיך, לכן אם את נתקלת בהצעת מחיר בטווח הזול יותר (300־500 ₪), אנא ודאי שהחומר המוצע במספרה הוא אכן נטול פורמלין. עם כל הכבוד ליופי, הבריאות היא החשובה מכול.

צילום: Cottonbro | מאגר תמונות Pexels