תספורת הקארה חוזרת לאופנה

אולי כבר שמתן לב שתספורת הקארה חזרה ובגדול. היא קלאסית, יפה ונוחה מאוד לטיפוח. ספרים ומעצבי שיער רבים כבר אמרו שהקארה יקל על חייכן, גם מבחינת הנראות וגם בחיסכון על מוצרי טיפוח.

צילום: מאגר תמונות 123RF

הקלאסיקה תמיד חוזרת

תספורת הקארה החלה להשפיע אי שם בשנות ה-20. המון נשים מתועדות בצילומים עם תספורת קארה, גם החלקות, גם המתולתלות וכולן נראות נשיות ומלאות סטייל. הראשונות שהסתפרו היו הדוגמניות של מותג האופנה המצליח 'קוקו שאנל'. באותה התקופה יצאה קולקציה חדשה, שבמהלך תצוגת האופנה בה נכחו המוני אנשים, צעדו הדוגמניות היפות עם תספורת קארה.

אחרי מהלך כזה, תספורת הקארה הפכה לאייקון והמון נשים החלו להסתפר כדי לעמוד בקצב של האופנה המשתנה. נחזור רגע לשנה שלנו ונספר שהקארה לגמרי מככב כאחת התספורת הפופולאריות ביותר לנשים בעולם. יש המון סגנונות ועשרות טכניקות לתספורת הקארה, אבל לכולן אותו הבסיס הקלאסי. המשימה שלנו היא לבחור את התספורת המתאימה ביותר עבורנו, בהתייחס למאפיינים האישיים שלנו – מבנה הפנים, אורך השיער וסוג השיער.

כמו בכל סוג תספורת אחרת, אפשר לדאוג ולהדגיש את היתרונות שלנו דרכה וכמובן להסתיר פגמים בצורה הטובה ביותר. אז אילו תספורות קארה נמצאו פופולריות ביותר בתקופה האחרונה?

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


קארה קלאסי

עכשיו כשאנחנו חושבים על זה, אולי הראשונה שהייתה עם הקארה הקלאסי הייתה בכלל קליאופטרה אי שם בתקופת מצרים העתיקה. היא הייתה עם קארה קלאסי, בעל פוני בובה ישר ואולי בזכות התספורת האופנתית נחשבה לאישה היפה ביותר שחיה בתקופה ההיא. הקארה הקלאסי מתבצע כך שכל הצד האחורי של השיער נגזר באופן שווה. לא משנה אם יש לכן תלתלים או שיער חלק, העיקר שקו התספורת יהיה אחיד וקצר. ניתן להוסיף לתספורת פוני ישר, פוני לצד או לוותר עליו לגמרי. הגרסה הקלאסית נחשבת לאופנתית ביותר בקרב מספרות רבות, למרות שכיום קיימות אופציות מודרניות יותר עליהם נמשיך ונדבר.

קארה ארוך

הקארה הארוך בדרך כלל נמשך עד אזור הכתפיים. הוא אידאלי לנשים מתולתלות שלא רוצות לגרום לנפח בשיער אבל עדיין רוצות להנות מהתספורת הקצרצרה. אפשר גם לשחק בתספורת עם צבעים, כמו גווני בליאז', אומברה, צבעים משוגעים וכמובן לאסוף את השיער במקרה הצורך. הקארה הארוך יכול להיות ישר באזור הכתפיים כמו הקלאסי, ויכול להפך להיות יותר קצר מאחור ובמסגרת הפנים יותר ארוך. ניתן כמובן להוסיף גם פה פוני – הכל תלוי בהעדפות האישיות שלכן. הקארה הארוך יראה מדהים עם פנים אובליות.

צילום: מאגר תמונות 123RF


קארה אסימטרי

לכל אותן הבנות שאוהבות את המראה הנועז, התספורת הזאת היא בול בשבילכן. מה מאפיין אותה? אורכים שונים של מסגרת הפנים, וקצוות לא שווים. ניתן לבצע את התספורת בכל אורך של שיער, להוסיף פוני אלכסוני ארוך עד לעצמות הלחיים או לסנטר, להוסיף לו דילול איכותי ולהנות מתספורת מושלמת.

איך בוחרים את סוג הקארה?

תספורת קארה היא הדבר שאתן צריכות – להתחדש, לרענן את המראה ולהנות מהקלילות שבהתארגנות בבוקר. מספרה מקצועית יכולה לעזור לכם לבחור את אופציית הקארה שתתאים בדיוק עבורכן, תוך מתן תשומת לב לכל התכונות שלכן. עם התספורת המושלמת תוכלו להפוך את תווי הפנים שלכן לעוד יותר מעניינים.

בחירת התספורת לפי סוג השיער:

  • שיער עבה – יתאים לו קארה אסימטרי, מוארך וכמובן קלאסי.
  • שיער דליל ודק – מתאים לו דירוג וקארה ארוך. אם אתן מעוניינות דווקא לנסות להגדיל את נפח השיער, תוכלו להשתמש בטריקים הקטנים כמו זיגזג בשיער, או שימוש בפן ובתכשירי שיער כדי לנסות "לעבות" את השיער.
  • שיער מתולתל או גלי – תוכלו לבחור בקארה הארוך שיראה עליכן מסוגנן, מעט מבולגן – בקטע טוב, והכי חשוב נוח לסידור.

צילום: מאגר תמונות 123RF


בחירה קארה לפי מבנה הפנים

  • פנים אובליות – למעשה, לסוג הפנים הזה מתאים כל וריאציה של קארה. ארוכה, אסימטרית, קצרה, קלאסית וכמובן מדורגת. אם יש לכן עצמות לחיים רחבות, בחרי בתספורת זוויתית.
  • פנים מרובעות – נסי להתמקד בקלילות והנפח. אל תהססי לעשות קארה מדורג שיאזן את זוויות הפנים.
  • פנים עגולות – הקארה הופך את הפנים העגולות ליותר אובליות בזכות המראה החזותי הארוך. השתדלו לשמור על קצוות אחידים.
  • פנים משולשות – לכו על הקארה הארוך או הקלאסי. תוכלו להוסיף תלתלים על ידי שימוש בבייביליס.

הקארה יככב למשך שנים רבות – אין ספק שזה עשה לנו חשק ללכת ולהתרענן בתספורת חדשה.