איך ניגשים לתספורת תלתלים?

תספורת תלתלים יכולה להיות מלחיצה ומשימה לא פשוטה לספרים לא מנוסים מספיק. אבל עם הידע הנכון ומעט תרגול – כל אחד יכול להיות מומחה לתלתלים.

צילום: מאגר תמונות 123RF

תספורת לתלתלים

כשזה מגיע לעיצוב שיער או תספורת תלתלים, אין פתרון אחד שמתאים לכולן. מתולתלות יכולות להעיד כי לפעמים לשיער שלהן יש חיים נפרדים. זה יכול להיות תלוי במזג האוויר השרוי בחוץ, בתכשירים שאתן משתמשות בהם וכמובן בסוג התלתלים שלכן. זה קשה למצוא את התספורת המתאימה אבל קיימות כמה שיטות שעשויות לעבוד לכן:

  • הטכניקה היבשה – חלקות השיער יודעות שאת השיער שלהן רצוי לספר כשהוא רטוב. אבל למתולתלות בינינו, שתדעו שאפשר גם על יבש. זוהי טכניקה שמשמרת שיער מתולתל או גלי שניתן לראות במצבו הטבעי את התלתלים ולספר אותם בצורה יפה – כך הצורה נשמרת בדיוק כמו שהיא נראית, ולא משתנה אחרי שהיא מתייבשת.
  • תספורת השכבות – שיטה זו מתבצעת כשהשיער שלכן רטוב והספר מחליט לפי שכבות השיער איפה הוא מוריד ממנו. התספורת מתבצעת בצורה אנכית כשההתחלה היא בפנים השיער וסופו בשיער החיצוני. השיער החיצוני מסופר בצורה יותר קפדנית תוך יצירת צורת שיער ספונטנית – בהתאם לבקשת הלקוחה. זה יכול בדגש על שיער יותר נפוח, על תלתלים יותר מעוגלים ועוד.

צילום: מאגר תמונות 123RF


קיימות עוד המון שיטות לתלתלים המושלמים, אבל הדבר הראשון שעליכן לעשות הוא להתייעץ עם מומחה בתחום – הספר שלכן. במהלך השיחה, נסו לכוון אותו לכמה שאלות:

1. דפוס התלתלים הטבעי שלכן – איך הייתן רוצות שהשיער שלכן יראה? כמה זמן הייתן רוצות לבזבז על סידור השיער שלכן? הם נפח הוא דבר שהייתן רוצות לשמר או דווקא להוריד?

2. כמה פעמים כדאי לחפוף את השיער? מתולתלות רבות מספרות שהן חופפות את השיער שלהן כל יום כדי לשמור על תסרוקת לטעמן. אבל האם זה בריא לשיער והאם כדאי להפחית בשטיפה?

3. על איזה תכשירים הוא ממליץ? קיימים תכשירים רבים לשיער כשחלקם בריאים לנו וחלקם פחות. נסו למצוא לעצמכן את תכשיר השיער שגם יגרום לשיער שלכן להיראות נהדר וגם לא יפגע בבריאותו.

צילום: מאגר תמונות 123RF


טיפים לשיער המתולתל

מאיפה כדאי להתחיל בדרך לתספורת התלתלים המושלמת? אספנו עבורכם את הטיפים הטובים ביותר להצלחה מובטחת.

1. השתמשו בשמפו מתאים לתלתלים – אחת הטעויות שאנחנו עושים כאשר אנחנו מנסים לעצב שיער מתולתל הוא הבחירה בשמפו שלא מתאים לסוג השיער שלנו. בבחירה בשמפו שמתאים לשיער מתולתל אנחנו דואגים שהלכלוך ושומניות השיער ייצמדו לשמפו וישטפו החוצה – כך תשמרי על שיער נקי, ללא תחושת שומניות וריח שילווה אותך לאורך זמן רב. לגבי תדירות השטיפה? אנחנו יודעים שקשה לא להרטיב שיער מתולתל, אבל לגבי חפיפה עם שמפו? שיער מתולתל דורש חפיפה של פעם אחת בשבוע – אתן תראו הבדל עצום ברגע שתפחיתו בתדירות החפיפות.

2. שימו לב לאורך השיער – כשגוזרים שיער מתולתל, חשוב לזכור שהאורך יתכווץ יותר מהצפוי. כשאתן ניגשות למספרה, תמיד תורידו מעט פחות ממה שהייתן רוצות להוריד. כשהשיער שלכן רטוב הוא נראה יותר ארוך וזה קל להיסחף – לכן אל תורידו יותר מדי, אלא אם כן תספורת אפרו זה מה שאתן רוצות.

3. לפני שאתן שמות תכשירים לשיער, הרטיבו אותו מעט – הדרך הקלה ביותר לעצב מחדש תלתלים שנהרסו הוא להרטיב את השיער. אחרי זה תוכלו להשתמש בכל הקרמים והג'לים שאתן אוהבות ותוכלו לראות איך הם נראים הרבה יותר טוב על השיער הלח.

צילום: מאגר תמונות 123RF


המוצרים שכל מתולתלת צריכה להכיר

הידעתן שמתולתלות צריכות להשתמש במסכה ולא במרכך? מרכך תפקידו להחליק את השיער – דבר שמתולתלת אמיתית רוצה להימנע ממנו. מסכה טובה תקפיץ לכן את התלתלים ותחזיר את הברק שאתן אוהבות – מסכת החייאה של ד"ר פישר לשיער מתולתל תעזור לכם לשמור על נפח מדהים. קרם תלתלים הוא דבר חשוב – יש תכשירים טובים יותר ותכשירים טובים פחות. נמליץ לכם על שניים: הראשון הוא הקרם של נטורל שתוכלו למצוא בכל סופר, והשני הוא הקרם של Moroccanoil שהתפקיד של שניהם הוא לבנות את התלתלים היפים ביותר.

ייבוש שיער הוא טריקי לבעלות תלתלים, אבל לאחרונה הדיפיוזר מציל חיים. אפשר להוסיף את פיית הדיפיוזר לכל פן ובעזרת האוויר החם והאחיד הוא מעצב ומייבש לכן את התלתלים.

תלתלים הם אופי – טפחו אותם ותהנו מתסרוקת נהדרת ומקפיצה.