כך תטפחי את שיערך בחורף

שניה לפני שהחורף הישראלי מגיע לביקור קצר ונותן לנו צ'אנס לתקן את נזקי הקיץ שנותרו בשיער שלנו, נכיר מספר טיפים שיסייעו לנו לשמור על שיער בריא- גם בתקופת החורף.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

למה טיפוח החורף שונה מטיפוח הקיץ?

לכל עונה יש בעיות אחרות שמשפיעות על השיער שלנו, על העור שלנו ולעיתים גם על המצב רוח, במיוחד בישראל. לכן אנחנו, בתור בנות שחוות את שינויי מזג האוויר באופן תדיר, רוצות לשמור על השיער שלנו בריא ויפה בכל עונה. הטמפרטורות שיורדות בחורף, יכולות לגרום לשיער שלנו להיות יבש, פגום, שברירי ונושר. אז מה כדאי לעשות כדי למנוע את כל זה? בואו נתחיל.

לשטוף את השיער בתדירות גבוהה?- לא!

אם אתם מאותם האנשים השוטפים את שיערם באופן יום יומי, כדאי שתחשבו על זה שוב. שטיפה מרובה של שערינו מורידה את השמנים הטבעיים שנוצרים על שערינו העוזרים לנו לשמור על לחות השיער. במיוחד בתקופת החורף, השיער שלנו הופך ליותר יבש. לאותם המכורים לחפיפות מרובות, נסו לשטוף את שיערכם יום כן ויום לא. אם שיערכם עדיין נותר יבש, הגדילו את טווח השטיפה לפעם בשלושה ימים.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


אל תצאו החוצה עם שיער רטוב בחורף!

שיער רטוב יותר חשוף לנזקים מאשר שיער יבש. יציאה מהבית עם שיער רטוב עלולה לגרום לשיער שלנו לקפוא ואף להישבר. אם את חייבים לצאת מהבית, השתדלו לייבש את שיערכם עם מייבש שיער על טמפרטורה נמוכה ולא חמה מדי שתשמור על בריאות השיער, או חכו מעט ותנו לשיער להתייבש באופן טבעי במקום חמים ויבש.

לגזור את השיער זה נהדר

גזירת קצוות השיער כל ארבעה עד שמונה שבועות היא דרך מעולה לשמור על בריאות שערינו. הסירו כחצי סנטימטר מתחתית השיער כדי להפחית את הסיכוי הקטן לקצוות מפוצלים ויבשים. נוסף על כך, שיער שעובר גזירת קצוות הוא שיער שצומח יותר בריא ויותר מהר! תוכלו לעשות זאת במספרה האהובה עליכם או לתת לאחותכם הקטנה שיעור בעיצוב שיער!

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


גם השיער שלנו אוכל

כדי לשמור על שיער זוהר ומבריק ממש כמו בפרסומות בטלוויזיה, השתדלו להכניס לתפריט היומי שלכם שומנים בריאים ואומגה 3. שומנים בריאים יכולים להיות אבוקדו, אגוזים, חמאת בוטנים, שמן זית, ירקות שונים, זרעי פשתן, גרעיני דלעת, גרעיני חמנייה, שומשום, ביצים, שעועית, זיתים, ודגים.

עוד דבר שחשוב לשיער שלנו הוא ויטמין C. ויטמין C הוא חומר חיוני לגופנו והוא אחראי על מערכת החיסון בגופנו. לוויטמין C יש תכונות נוגדות חמצון המסייעות להגנה על השיער והפיכתו לבריא ונפחי. מזונות עתירי ויטמין C הם כל פירות ההדר, עגבניות, מלון, תרד, פירות יער, כל סוגי הכרוב, ברוקולי, מלפפון ודובדבנים.

מים הם עוד גורם חשוב לשמירת השיער. התייבשות של הגוף משפיעה באופן ישיר על שערינו, ואי שתיית מים עלולה להאט את צמיחת השיער. נסו לשתות שלושה ליטרים ביום. טיפ! נשיאת בקבוק רב פעמי שמוצא חן בעניינינו היא דרך מצוינת לזכור לשתות מים.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


מרכך שיער בחורף זה MUST

אל תדלגו על המרכך שיער אף פעם! לחלקכם זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל זהו שלב חשוב בשגרת הטיפוח של שיערכם במיוחד בימי החורף בהם השיער צריך איזשהו בוסט.

אפשר לשדרג את החוויה עם מסכות ביתיות או קנויות. מסכות עוזרות לריח נעים ולשמירה על קרקפת בריאה.

לאותם האנשים שאוהבים מסכות טבעיות, יכולים להשתמש במסכה של ביצה ויוגורט. היוגורט הלבן עוזר לריכוך של השיער וחלמון הביצה עשיר בוויטמין A ובוויטמין E. המסכה היא פשוטה מאוד, רק צריך לערבב את שני המרכיבים, למרוח על השיער, לכסות את השיער בכובע רחצה ולשטוף לאחר כשעה. בהצלחה!

צילום: מאגר תמונות Depositphotos