טיפוח שיער בקיץ

אחד מהאתגרים המורכבים שיש בטיפול השיער שלנו חל בחודשי הקיץ החמים. קרני השמש עלולים להוביל להחלשת השיער, ייבושו, העלמות הברק, הבהרתו ונזקים נוספים. מומחים בתחום השיער יודעים להצביע כיום על מספר דרכים יעילות שיש בהן לדאוג לשמירה וטיפוח השיער שלנו גם באותו קיץ ישראלי קשה וקשוח. במאמר זה ניגע במספר נקודות חשובות שיש וכדאי להכיר.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

ממה עשוי בשיער?

השיער שעל ראשנו עשוי בעצם מרקמת תאים מתה היוצאת מתוך העור. השיער עשוי בעיקר מקרטין – חלבון הבנוי משרשראות ארוכות של חומצות אמינו, אבץ, צורן, ברזל, כלור, ויטמין A ומספר ויטמינים מקבוצת ויטמין B.

על ראשו של כל אדם ישנם, בהערכה גסה, כמאה אלף שיערות.

חשיפת השיער לשמש

כמו העור, גם השיער שלנו חשוף לנזקים מחשיפה ממושכת לשמש, במיוחד בחודשי הקיץ החמים. לצד החשיפה לשמש, חשוף השיער שלנו למלחים בים, לכלור בבריכה וכמובן לעובדה כי רבים מהאנשים חופפים את שיערם לעיתים קרובות. חפיפה רבה של השיער, בין אם בקיץ ובין אם בשאר העונות, חושפת אותו לחומר הניקוי דטרגנט. חומר שגורם לשיער להיראות עייף, ללא ברק וקשה יותר.

חשיפה של השיער לקרני השמש משמעותית למול העובדה כי בקיץ חשיפת השיער לקרינה אולטרה סגולה חזקה יותר וזאת לצד העובדה כי רוב האנשים מבלים זמן רב יותר מחוץ לבית לעומת השהות מחוץ לבית בעונות אחרות.

מומחים מתחום השיער יודעים לומר כי חשיפה של אדם לשמש במשך שבועיים, בתקופת הקיץ במסגרת נופש באזור הים התיכון, שוות ערך לחשיפה של שנה לשמש בחלקים הצפוניים של אירופה.

חשיפת השיער לשמש בתקופת הקיץ פוגעת בחלבוני השיער ובפיגמנטים שמתפרקים להם. אלו הופכים את השיער לחלש ונטול ברק. בנוסף לכך, גורמות קרני השמש לפירוק של חומצות האמינו בשיער – החומצות באחראיות למבנה הבסיסי שלו.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


שימוש בקרם הגנה לשיער

כפי ששימוש בקרם הגנה לפנים והצוואר הפך בקיץ לדבר שבשגרה, חשוב לאמץ את אותה התנהלות גם בנוגע לשיער שלנו. בשוק מוצרי השיער ניתן למצוא מבחר רחב של קרמים המיועדים להגנה על השיער בחודשי הקיץ החמים. אלו אף יעילים כנגד נזקי מים ובכך יאפשרו לכם הגנה גם במקומות בהם קיימת לחות גבוהה, לבטח אם אתם גרים קרוב לים, מבקרים בו תכופות או בביקורים בבריכה.

חפיפת השיער בקיץ

חלק מהתנהלות נכונה בשמירה וטיפוח השיער בקיץ נוגעת לנושא החפיפה. באופן טבעי, מזג האוויר החם גורם לנו לרצות בחפיפת השיער, לבטח כשאנו רוצים להסיר מהשיער ומעצמנו זיעה, כלור, מלח ועוד.

שגרת חפיפה יומיומית בקיץ איננה מומלצת. מומחים בתחום השיער ממליצים על חפיפת השיער בין פעמיים עד ארבע פעמים בשבוע בלבד. בשאר הימים ממליצים אותם מומחים על שטיפת השיער אך ורק במים.

גם לאופן חפיפת השיער משמעות בטיפוח ושמירה על השיער בתקופת הקיץ. לאלו הנוטים לשטוף השיער במים קרים בחודשי הקיץ, ההמלצה היא דווקא לעשות שימוש אך ורק במים פושרים. שימוש במים קרים בשטיפת השיער גורמים לסגירה של הנקבוביות. אותם מומחים ממליצים אף לחזור פעמיים על תנועות החפיפה, מה שיגרום לשיער, לדבריהם, להיראות טוב יותר.

אחרי חפיפת השיער ממליצים מומחים לשיער להימנע מההרגל של עטיפת השיער הרטוב במגבת. בד המגבת עלול להוביל לשבירת השיער והעדיפות היא לאפשר לשיער להתייבש באופן טבעי ובקצב שלו באוויר הפתוח של חלל הבית. למי שמתקשה בייבוש השיער באוויר הפתוח, ממליצים אותם מומחים לעשות שימוש בחולצה עשויה מכותנה. זו בהחלט עדיפה על בד המגבת ולא תביא לשבירה של השיער.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


שמירה על לחות וחיוניות השיער בקיץ

חלק משמירה על לחות השיער וחיוניותו בקיץ מצריכה שימוש במספר מוצרי בסיס. מומחים ממליצים על מריחת קרם לחות, סרום או מסיכה פעם עד פעמיים בשבוע על מנת לשמר ולהשיב לו הלחות והחיוניות. בשימוש בסרום מומלץ להימנע בחפיפה אחת גם במרכך שיער וגם בסרום.

הימנעו מהידוק הקוקו

החום הרב בחודשי הקיץ מביא לא פעם לצורך לאסוף את השיער על מנת להרגיש יותר בנוח. נשים וגברים רבים נוטים באופן טבעי למתוח עד כמה שניתן את השיער המיוזע. הידוק הקוקו בחוזקה לאורך זמן רב בכל יום עלול להוביל להיחלשות השיער. במקרים ובהם אפשר להתנהל ללא איסוף השיער לקוקו – עדיף לאפשר זאת ובמקרים ובהם ישנו הצורך בקוקו חשוב להימנע ממתיחה אחורה או כלפי מעלה של השיער.