כך תמנעו מקצוות מפוצלים בשיער

אם גם אתן מחפשות דרך לגרום לשיער שלכן להיות בריא, חזק וללא קצוות מפוצלים ושרופים – אספנו עבורכם את הטיפים הטובים לשמור על שיערכן.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

למה זה קורה?

כשהשיער שלנו נהיה יותר ויותר יבש ולא מקבל את כמות הלחות המתאימה לו, מתחילים להיווצר קצוות מפוצלים ושרופים. כשהשיער שלנו מגיע למצב הזה, אנחנו יכולים לדמות את השערה לקצה של חבל שנפרם – לאט לאט כל השיערה יכולה להגיע למצב בו היא נהיית חלשה מאוד. כשאנחנו נחשפים לתנאי מזג אוויר קיצוניים, כמו בישראל בה עונת הקיץ מככבת כמעט כל השנה – השיער שלנו נהיה יותר ויותר יבש. כשאנחנו משתמשים במייבש שיער, במחליק, בבייביליס ואנחנו חושפים את שערינו לרמות חום גבוהות מאוד – אנחנו עלולים לסבול מקצוות מפוצלים. אבל אל דאגה, ניתן להימנע מהתופעה הזאת.

צילום: Tim Mossholder | מאתר תמונות Pexels


טיפים למניעת קצוות מפוצלים

למרות שאתם לא יכולים לטפל בשיער שהוא כבר בעל קצוות מפוצלים, קיימות דרכים למנוע מצב כזה. אז ברגע שאתם שמים לב שקצוות השיער שלכם פגומים – ההמלצה הטובה ביותר שתוכלו לשמוע הוא פשוט לגזור את הקצוות. זה גם יחדש את השיער שלכן ויעזור לו לצמוח באופן יותר מהיר ובריא וגם תוכלו להנות מתספורת רעננה ושיקית. אז מה כדאי לעשות כדי להימנע מקצוות מפוצלים ושרופים?

1. שימוש עדין במגבת – כשאנחנו חופפים את שיערנו, השיער שלנו חשוף לנזקים. לכן זהו שלב קריטי ביותר. אם אתם מייבשים בחוזקה עם המגבת את שיערכם – הפסיקו הרגל זה. כשאתם עושים זאת השיער שלכם יכול להיפגע עוד מאזור השורש. אז במקום לשפשף חזק את השיער שלכם, פשוט עטפו את שיערכם במגבת איכותית והיא כבר תתחיל לספוג את כל המים שהצטברו בשיער שלכם.

2. סירוק – אם יש לכם המון קשרים בשיער – נסו לא למשוך ולסרק בחוזקה. ההמלצה הטובה ביותר היא לסרק את השיער במהלך החפיפה, כך גם תוכלו להסתרק בעדינות, וגם תוכלו לפנק את הקרקפת שלכם במסאז' נעים מהמסרק.

אין צורך גם להסתרק כל חמש דקות – בכל פעם שאתם מסתרקים אתם עלולים למשוך בשיער שלכם. פעם פעמיים ביום זה לגמרי מספיק.

3. לחות – המפתח למניעת קצוות מפוצלים היא הלחות. הרי כשהשיער שלנו יבש – מגיעים הקצוות היבשים שאנחנו לא רוצים. כדי להוסיף לחות לשיער, כדאי להוסיף לשגרת שטיפת השיער מסכה איכותית. מטרת המסכה לשיער היא לתת בוסט של לחות ולדאוג שהוא נשאר בריא גם אם הוא נחשף לנזקים חיצוניים. המסכה תעזור לכם גם לשמור על שיער נוצץ למשך ימים ארוכים.

אם אתם רגילים להשתמש במרכך – נמליץ לכם לעבור למסכה. למה? בגלל שבמסכה החומרים יותר מרוכזים והיא נשארת על שיערכם יותר זמן.

קיימות מסכות נהדרות ברשתות הפארם הגדולות, אבל אם ברצונכם להכין את המסכה לבדכם תוכלו להשתמש בשמן קוקוס, בשמן זית, באלוורה ובעוד דברים טבעיים עם ריח טוב.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


4. נחשפים פחות לחום – אם אתם משתמשים כל יום במחליק, בפן, בבייביליס או בכל מכשיר מחמם אחר – נמליץ לכם להפסיק. כשאתם משתמשים באותם המכשירים, אתם מייבשים את השיער שלכם ומשנים את המבנה החלבוני שלו. תתנו לשיער שלכם להתייבש באופן טבעי. אם בכל זאת אתם מעוניינים להשתמש באותם המכשירים, נסו להנמיך את העוצמה בהגדרות החום.

5. מחליפים את הציפיות – הציפייה הכי טובה היא ללכת לישון על ציפית משי. במקום לישון על ציפית כותנה, נמליץ לכם לישון עם ציפית משי או סאטן. למה? סאטן ומשי נחשבים לחומרים יותר חלקלקים ורכים. כשתניחו את שיערכם על הציפית תוכלו להפחית את החיכוך וכך להפחית גם את הנזק לשיער.

6. המנעו מהרבה טיפולים כימיים – אנחנו לא נגיד לכם לא לצבוע את השיער שלכם או לא לעשות החלקות. אבל אם אתם מעוניינים בשיער יותר בריא – נסו למשוך כמה שיותר בין טיפול לטיפול. אם אתם צובעים את השיער – נסו לשמור על הפסקה של 8-10 שבועות בין צביעה לצביעה. בנוסף, אם אתם עושים כמה טיפולים כימיים לשיער שלכן, נסו לדאוג שכל טיפול יהיה ביום אחר עם הבדל משמעותי ביניהם. ואחרי הטיפול? דאגו שיש לכם מסיכה שתזין את שיערם מחדש.

אנחנו מקווים שהשיער שלכם יהיה תמיד בריא ושמח ושקצוות מפוצלים יהיה מושג ששייך לעבר.