מה ההבדל בין איפור רגיל לאיפור מינרלי וטבעי?

האם איפור שמייוצר מחומרים טבעיים פחות מזיקים לעור הפנים שלנו ולסביבה? מה הוא באמת איפור מינרלי? ומה ההבדלים בין האיפור הרגיל לאיפור מינרלי? כבר יותר מעשור שאנחנו חוות עלייה משמעותית במוצרי איפור חדשים שמקבלים את התואר "איפור מינרלי" או "איפור טבעי ואורגני", ואכן איפור עשיר במינרלים וכזה שגם טוב יותר לעור הפנים קיים כבר בשוק. אל תישארו מאחור, בואו נבין על מה מדובר.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

בין אם אתן אוהבות להתאפר באופן יומיומי או להתאפר מדי פעם ורק לאירועים מיוחדים, חשוב לזכור שאיפור על הפנים יכול להסב נזק רב לעור הפנים העדין כשאיננו משתמשות במוצרי קוסמטיקה איכותיים.

הנזקים שיכולים להופיע על עור הפנים הם: אקנה, אדמומיות, יובש, נקבוביות סתומות ועור שאינו נושם, אלרגיה ועוד. כל אלו קורים בעקבות רכיבים כיימים שמצויים בהרבה מאוד מוצרי קוסמטיקה ואיפור תעשייתים ומעובדים למדיי הכוללים חומרים משמרים שלא צריכים באמת להגיע לעור הפנים שלנו.

מרכיבים אלו בדרך כלל יהיו: פרבנים (משמשים כחומרים משמרים בקוסמטיקה ואיפור), פטרולאטום (תוצר נפט), טלק (הגורם הראשון לסתימת נקבוביות העור), ניחוחות שיכולים להוות כאלרגנים, שמנים מעובדים שאינם מותאמים לעור או כאלו שמזיקים לסביבה, גליצרין ועוד.

כל אלו חומרים כימיים שאפשר לטעון שכל תרכובת כימית היא אחריי הכל מגיעה מהטבע ואין באמת שום בעיה עם זה, זה נכון עד לנקודה שבה מעבדים תרכובות כימיות בדרכים שונות שמתרחקות ממהות הרכבם הכימי.

עיבוד תורכבות כימיות יוצר תרכובות כימיות חדשות, לא אורגניות ומעובדות למדי שברובן יכולות להיות מזיקות לעור הפנים שלנו ולעור הגוף.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


ולחדשות הטובות - האלטרנטיביות שמציעות חברות איפור מינרלי וטבעי

חברות האיפור שמעידות כי מוצריהן בעליי רכיבים מינרליים ואורגנים חייבות לעמוד בתקנים ולא לכלול את הרעלים והחומרים הכיימים וגם לא רק חלק מהם. אם כך הפתרון הוא פשוט, וודאו כי חברת האיפור שבחרתן לרכוש ממנה מוצרי איפור עומדת בתקנים ובעלות רישוי וכמובן קראו את רשימת הרכיבים על גביי המוצר.

איך תדעו אילו מינרלים נחשבים כמינרלים טבעיים שנכונים יותר לעור הפנים?

ראשית לא יופיעו שמות הרכיבים שציינתי קודם לכן. כן תתקלו במונחים ליסודות מינרליים שונים שאכן כדאיים יותר לעור שלנו כשאנחנו כבר כן מתאפרות. בין המונחים השונים תמצאו רכיבים כמו: תחמוצות ברזל, נציץ, ודו תחמוצות טיטניום- מינרלים אלו מופקים ממסלעים וקריסטלים שונים. תמיד תמיד כדאי לקרוא ולחקור בעצמכן.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


איפור מינרלי וטבעי יכול להועיל מאוד לנשים בעלות עור עדין ורגיש ובטח להתאים לכל אישה שחשוב לה לשמור על עור פנים נקי ונושם גם כשהן מתאפרות, שהרי איפור מינרלי מבוסס על חומרים טבעיים בלבד מונע מנקבוביות העור בפנים להיסתם ובכך העור ממשיך לנשום ולא לנקז אליו את הלכלכוך והחומרים הרעילים והמשמרים למיניהם שיש באיפור רגיל למשל.

זכרו ששימוש מדי בפעם בחומרים מעובדים למדי אולי לא יגרום נזק רב בטווח הקצר ובטח גם יעניק מראה יפה שיעשה לכן חשק לעוד ממנו, אך שימוש יומיומי, רציף או שימוש רוב במוצרים הכוללים רכיבים כימיים מעובדים שלא מותאמים לעור שלנו, לגוף שלנו, בטווח הרחוק יותר עלול להזיק לנו מאוד.

הרבה מרשימת הרכיבים החומרים שמופיעים על מוצרי הקוסמטיקה והאיפור מצויים גם במוצרים הגיינה וטיפוח נוספים כמו שמפו, מרכך, מסיכות לשיער, קרמים לשיער, משחות שיניים, קרם לחות לגוף ועוד רבים. הרבה מחומרים אלו כבר הוכחו כמסוכנים ועלולים לגרום לסרטן.

מעבר לנזק שיכול להיווצר על העור, הנזק הוא גם סביבתי ומצטרף לכל שאר המוצרים המזהמים בעולם. לעיתים אין צורך לשנות תחביב או הרגל במהותו, הרצון להיראות טובות ולהשתמש במוצרים שמסייעים לכך אינם דבר רע, "האיך" הוא זה שמשנה וכיום אנחנו יכולות לחוות עולם שבו יותר ויותר חברות קוסמטיקה, איפור והגיינה בתעשייה מבינות את הביקוש ואת השינויים החברתיים והתרבותיים שקורים בארץ ובעולם ומצטרפות לכך.

גם בתוך שינויים אלו, חשוב לוודא שאכן החברה שאתם רוכשים ממנה עומדת בתקנים ואכן החומרים שכוללים במוצרי החברה הם טבעיים ולא ליפול לתוך תרמיות זולות, כאלו שמוסיפיות להן את המילים "אורגני" "טבעי" רק כחלק משיווק והפצה של מוצרים שאינם איכותיים ואינם טבעיים כלל.

ולסיום ישנן היום בישראל חברות איפור מינרלי וטבעי מוצלחות ומומלצות, לכל אחת מהן הייחודיות שלה, לכן נשאר ללכת, לגלות ולהינות מעולם חדש של איפור טבעי, בריא, אורגני ומינרלי שיהיה הכי נכון ונעים לעור הפנים שלכן.

בין החברות השונות שתמצאו, אני ממליצה על: גאיה קוסמטיקס, מינרלז ,FARAN חברת פארן.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos