הסרת איפור באופן טבעי קיימת וגם משתלמת לעור הפנים שלכן

בין אם אתן מתאפרות באופן יומיומי או רק מדי פעם, הסרת איפור חשובה לעור הפנים שלכן. השארת איפור על עור הפנים תגרום ללכלוך רב שמצטבר על העור הפנים העדין, לסתימת נקבוביות ובכך העור לא ינשום ויתקשה לחדש תאים. הרבה מאוד נשים משתמשות במסירי איפור שנמכרים ברשתות הפארם ולרוב מוצרים אלו בעלי רכיבים כימיים שפחות כדאיים לעור הפנים ומכילים כמות גבוהה של אלכוהול שמייבשת וסודקת את העור. ישנן דרכים טבעיות, ביתיות וקלות להכנה שתוכלו להעזר בהן להסיר איפור כבד עד איפור עדין ויחד עם זאת גם להעניק לעור הפנים שלכן תכשירים שנעימים לו ומסייעים לו להיראות טוב, נקי וזוהר יותר.

צילום: מאגר תמונות 123RF

נתחיל עם שמן חוחובה

השמן המופלא הזה כנראה ישמש אתכם בשימושים רבים ובפרט להסרת איפור אפקטיבית.

שמן החוחובה ידוע כהיותו בעל ריכוז גבוה של ויטמין  E ונוגדי חמצון רבים. הוא יכול לשמש כקרם לחות בזכות ההרכב הכימי שלו שמזכיר מאוד את בלוטות החלב בגופינו, כך שאם יש לכם עור יבש וסדוק שמן החוחובה יסייע בהשבת הלחות לעור שלכן.

שמן החוחובה הוכח כאנטי בקטריאלית ובכך היא גם מסייעת בניקוי העור מבקטריות הפוקדות את גופינו ועורנו ביום יום, שימוש נכון ורצוף בשמן החוחובה יכול לסייע בטיפול באקנה קיימת ובמניעתה. ניתן למשל לשלב שמן חוחובה יחד עם חימר ירוק ליצירת מסיכת פנים לניקוי העור וחידושו. בזכות תכונותיו של השמן, תוכלו להשתמש בו גם כמסיר איפור יומיומי, בטבילת צמר גפן או פד להסרת איפור במעט שמן.

צילום: מאגר תמונות 123RF


שמן קוקוס

השמן הנהדר והמוכר גם בשימוש קולינרי, יכול להוות בסיס טוב וקליל למסיר איפור, ישנן שמתמשות בשמן הקוקוס כפי שהוא בצורותו הגולמית, שמות מעט שמן על פד מסיר איפור ופשוט מעסות את עור הפנים עד ניקוי מושלם של הפנים. כדאי ורצוי לעסות את עור הפנים בעדינות ובייחוד את איזור העיניים.

לאחר עיסוי והסרת האיפור עם שמן הקוקוס יש לשטוף את הפנים בסבון מתאים לפנים יחד עם מים קרירים עד פושרים.

צמח האלוורה

מעבר לעובדה שצמח האלוורה ידוע בהרגעת העור לאחר כוויות חום, בסיוע לחידוש התאים לאחר חשיפה לקרינת השמש וטיפול בנזקי עור נוספים ואחרים, בשל תכונותיו צמח האלוורה יכול לשמש כמסיר איפור יומיומי ובטוח. לשם כך כדאי לצרוך את האלוורה באופן טרי ופשוט לגדל אלוורה רפואית ובכך תבטיחו את השימוש בה באופן גולמי ולא מעובד.

שילוב האלוורה יחד עם שמן בסיס כמו שמן קוקוס, שמן חוחובה, שמן שקדים ועוד, ייצור תמהיל שייטיב עם העור הפנים שלכן ותוכלו להכין תמהיל כזה מבעוד מועד, לשמור במקרר או במקום קריר ומוצל, זמן השימוש המומלץ בין חודש לחודשיים.

צילום: מאגר תמונות 123RF


שמן רוז היפ

שמן המיוצר משיח ורד הבר הנקרא רוזה קאנינה ומופק מזרעיו ופירותיו של השיח. בשמן זה לא נשתמש באופן ישיר כמסיר איפור אך אם עוד לא שמעתן על רוז היפ ונפלאותיו, הנה כמה עובדות שתרצו לדעת על הצמח והשמן הנהדר שמופק ממנו, ולמה תרצו שרוז היפ יהיה חלק ממסיר האיפור שלכן.

השמן נבדק והוכח כבעל תוכנות אנטי בקטריאליות. בעל ריכוז גבוה ויטמיני A ו-C, ויטמין סי ידוע בתכונתו נוגדת החימצון. השמן בעל יכולת השבה ושימור הלחות לעור גופינו, בין אם בשימוש חיצוני או שימוש פנימי של הרוז היפ. שמן הרוז ההיפ מעודד ייצור קלוגן בזכות ויטמיני האיי והסי שמשמשים כרכיבי מפתח בתהליך ייצור הקלוגן.

השמן עשיר בפוליפנולים – נוגדי חמצון טבעיים. וגם באנתוציאנין-האחראי לסינון קרינת ה-UV, שני מרכיבים שתורמים במניעת דלקות. עשיר בויטמין E. מסייע כנגד היפר פיגמנטציה – מצב המתרחש בשל עודף מלנין בגוף שיוצר כתמים כהים על העור. עודף מלנין בדרך כלל קורה בשל שימוש בתרופות מסויימות, הריון, חשיפה מרובה לשמש ועוד.

שימוש בשמן רוז היפ באופן קבוע תסייע להתמודד מול התופעה, בשל הרכביו הכימיים הנוספים שיש בו: ליקופן ובטא קרוטן שאחראים להבהרת העור בנוסף לתרכובות ויטמין ה-A המצויות ברוז היפ שאחראיות להפחת היפר-פגימנטציה.

מתכון למסיר איפור ביתי על בסיס שמנים ותוספת של שמן רוז היפ

שילוב נכון של מרכיבים ייצור פעולה אפקטיבית וכזו שתוכלו להשתמש בה במשך כמה חודשים.

 

10 מ"ל שמן שקדים

15- 20 מ"ל שמן חוחובה

10 מ"ל שמן נבט חיטה

15-20 טיפות שמן רוז היפ

 

כיצד להשתמש?

שימו את הכמות הרצויה מהתמהיל שהכנתן על צמר גפן או פד להסרת איפור, עסו ונקו את הפנים ובזהירות עסו ונקו סביב העיניים ואת הריסים, הימנעו מהכנסת השמנים אל העיניים. לאחר מכן שטפו את הפנים במים קרירים עד פושרים עם סבון פנים ייעודי וטבעי לפנים. לאחר שטיפת הפנים תוכלו שוב לשים מעט מהשמן הזה כקרם לחות, או להשתמש בקרם לחות שאתן אוהבות.

את השמן מומלץ לשמור במקום קריר ומוצל עד 20 מעלות צלזיוס. להשתמש עד כחצי שנה.

צילום: מאגר תמונות 123RF