שומרים על שגרת טיפוח פנים לעור בוגר

כולנו רוצים להיות צעירים לנצח, אבל אנחנו לא יכולים לעצור את השעון. מה שאנחנו כן יכולים לעשות הוא ללמוד איך לשמור על העור שלנו בצורה הטובה ביותר.

צילום: מאגר תמונות 123RF

מה הם הגורמים להזדקנות העור?

קמטים הם חלק טבעי מתהליך ההזדקנות. ככל שאנחנו מתבגרים, קצב ייצור התאים הולך ונהיה יותר איטי, דבר שגורם לירידה משמעותית ביכולת העור לתקן את פגמיו. קיימות המון סיבות שיכולות להביא להזדקנות העור, כשחלקן ניתנות לשליטה וחלקן לא. הראשונה היא הגיל. ככל שאנחנו מתבגרים, העור שלנו הופך באופן טבעי לפחות אלסטי. ייצור מופחת של שכבות השומן הטבעיות מייבש את העור שלנו וגורם לקמטים שלנו לצאת. עוד סיבה היא החשיפה שלנו לקרינת UV. זוהי אחת הסיבות הנפוצות ביותר לזירוז תהליך ההזדקנות. הקרינה מפרקת את העור שלנו וגורמת להופעת קמטים מוקדמים וכתמי פיגמנטציה. קיימות סיבות נוספות כמו עישון, קרינת השמש, גנטיקה והבעות פנים חוזרות ונשנות. אבל מה אם נספר לכם שתוכלו להמעיט את הופעת הקמטים הללו על ידי שמירה על שגרת טיפוח פנים לעור בוגר?

אחד הדברים החשובים ביותר בשגרת הטיפוח הוא הקולגן. קולגן הוא חלבון טבעי שקיים בגופנו שתפקידו הוא לשמור על הקשר של התאים שלנו ולהחזיק אותם ביחד. תהליך ההזדקנות מפחית את הייצור הטבעי של הקולגן בעור, דבר שגורם לקמטים ופגמי עור נוספים. במיוחד בשביל כך קיימים אלפי מוצרים שמכילים בתוכן קולגן, כמו קרמים, תוספי תזונה ועוד מוצרי טיפוח נוספים. כמובן שרצוי לפני כל שימוש בקולגן להתייעץ עם רופא כדי לא לעבור את הכמות הרצויה. כמות נכונה של קולגן תעזור לכם לחזור לעור מוצק ובריא יותר וכמובן להגן עליו מהופעת קמטים נוספים – ככל האפשר.

צילום: מאגר תמונות 123RF


מהי שגרת הטיפוח המומלצת?

קיימים כיום בשוק המון מוצרים שמתאימים את עצמם ל'אנטי אייג'ינג'. החל מקרמים, סבוני פנים, סרומים, מסכות ועוד. שגרת טיפוח פנים לעור בוגרת צריכה להיות חלק ממוצרים בעלי שם האנטי אייג'ינג. אז מה כדי לעשות ואיפה כדאי להתחיל?

כמו בכל שגרת טיפוח לפנים, הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות הוא לשטוף היטב את הפנים. קיימים המון סבונים מיוחדים לעור בוגר, שיעזרו לכם להסיר ולנקות את העור שלכם כך שלא תאבדו את הלחות שקיימת כבר. התכשירים האלו הם בדרך כלל יותר עדינים, אבל הם פועלים לעומק העור. ההמלצה היא להניח את הסבון על העור ולנקות היטב בכל אזור הפנים, להמתין כחצי דקה ולשטוף את הפנים במים קרירים. השלב השני בניקוי הפנים שלנו הוא הטונר. הטונר שמתאים לעור פנים מבוגר גם ינקה את העור שלכם בנוסף לסבון הפנים וגם ישמור וישפר את גוון ומרקם העור. השתמשו בטונר על צמר גפן ונקו את כל אזור הפנים והצוואר – הזהרו על העיניים. טונר שמכיל בתוכו חומצה גליקולית יעזור לכם לשמור על עור הפנים שלכם.

גם הפנים שלנו צריכות את התזונה המתאימה – לכן, נזין אותן בוויטמינים. ויטמין C הוא הלוחם שלנו בסימני הזדקנות העור. השימוש הפופולארי ביותר בוויטמין C הוא בסרום. 4-5 טיפות על הפנים, עיסוי עמוק באזור הפנים והצוואר והמתנה עד לספיגה מלאה. חומצה נוספת שידועה כחומצת הפלאים היא החומצה ההיאלורונית. החומצה מקטינה את הקמטים ונותנת לעור שלנו מראה רענן ונוצץ. כיום תוכלו למצוא המון תכשירים שמכילים בתוכם חומצה היאלורונית כמו קרמים, קפסולות דחוסות וסרומים.

צילום: מאגר תמונות 123RF


אחרי שהפנים שלנו מספיק נקיות, ניגש להזנה והלחות. אחד האזורים הראשונים בהם אנחנו יכולים לשים לב לתהליך ההזדקנות הוא אזור העיניים. בשביל זה קיימים המון קרמים מקבוצת האנטי אייג'ינג שיעזרו לכם להוריד כל עייפות, נפיחות וסימנים כהים מתחת לעיניים. לאחר העיניים, חשוב להוסיף את הלחות גם בשאר הפנים – מרחו כמות נדיבה באזור הפנים והצוואר ועסו אותם.

שגרת טיפוח פנים לעור בוגר חייבת להסתיים בשלב החשוב ביותר – קרם הגנה. ישראל ידועה בשמש חזקה מאוד, שנחשבת לאחד הגורמים שמוסיפים להזדקנות העור שלנו. מרחו קרם הגנה עם SPF גבוה והשתדלו לא לחשוף את עור הפנים לשמש ישירה.

חשוב לשמור על שגרת טיפוח באופן קבוע, גם בשעות הבוקר וגם בשעות הערב. אם תקפידו ותתמידו, תוכלו לראות תוצאות נהדרות ובריאות לעור הפנים שלכם.