סגנונות איפור: מגמות וטרנדים בשנת 2021

אם יש בה הטרנדים באיפור מעניינים במיוחד, היא שנת 2021. לאחר שנה בה רובנו בילינו בבתים, מנותקים ויצאנו עם מסיכות, ללא כל ספק הגיע הזמן להתאפר. אז מה מאפיין את השנה הכי מיוחדת? הטרנדים העכשוויים ממש כאן.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

שני כיוונים מנוגדים

ההשפעה של 2021 באה לידי ביטוי בשני כיוונים מנוגדים. מצד אחד ישנה מגמה אשר אומרת "פחות זה יותר". מגמה זו מושפעת מהמינימליזם שהתאפיין כשכולם היו מסוגרים בבית ופתאום המראה הטבעי הפך להיות הכי נוח. אלו אשר ירצו להמשיך עם מגמה זו יבחרו באיפור שידגיש את הקווים הטבעיים של הפנים. המגמה ההפוכה אומרת שעכשיו אפשר סוף כל סוף לצאת ולהביא את עצמנו והדבר יבוא לידי ביטוי דווקא באיפור כבד.

דגש על אזור העיניים

אמנם ישנם מקומות מסביב לעולם בהם כבר אין חובת עטית מסיכה בכל מקום, אך היא כנראה תישאר איתנו לזמן רב, מה שהופך את אזור העיניים לדומיננטי יותר מתמיד. זה הזמן לשים דגש על האזור ולבטא בעזרת האיפור את מי שאנחנו. כחלק ממגמה זו מצטרפים גם הריסים המלאכותיים וכל מה שגורם לאזור העיניים להיות עוצמתי יותר.

חוזרים לנוסטלגיה

מגמה נוספת אשר מאפיינת את השנה ולא במקרה היא חזרה בזמן. הרצון לחזור לכל מה שהיה לפני שנת 2020 הוא טבעי והדבר בא לידי ביטוי גם באיפור. החזרה אל עבר שנות ה-90 ואפילו ה-60 מתבטא בשימוש בצבעי פסטל ובהם גם הכחול והירקרק. אפשר לראות היום שימוש באייליינר, תוחמים וכן את חזרתן של הצורות הגרפיות עם צלליות. הצבעים הבהירים מובילים כשהם מעניקים מראה רענן.

החזרה אל עבר שנות ה-90 ואפילו ה-60 מתבטא בשימוש בצבעי פסטל

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


מתחברים לטבע

השנה האחרונה היא השנה של הטבע. לאחר שבילינו בבתים זמן רב, כולנו פיתחנו געגוע לחוץ, לטבע, לאוויר הפתוח והדבר בא לידי ביטוי גם במגמות האיפור האחרונות. אפשר לראות השפעה ברורה של הטבע, הפרחים והטקסטורות. סומק ורוד וצללים בצבעים רכים מביאים את הגעגוע שלנו לטבע אל עבר האיפור היום יומי. הטבע מעולם לא נראה טוב יותר.

דגש על הקווים הטבעיים של הפנים

מגמה ברורה היא להדגיש את הקווים הטבעיים ואת מה שטוב. הנמשים הפכו להיות מבורכים ואין יותר צורך להסתיר אותם והתפקיד של האיפור הוא להדגיש את הגוון הטבעי. כמובן, תמיד יהיו את אלו שפחות יאהבו את גוון העור או את המראה הטבעי. גם במקרה השני, המגמה הולכת לכיוון טבעי וגם אם הוא אינו אומר להדגיש את העור הנוכחי, הכוונה היא שהעור עדיין יראה טבעי והאיפור לא יהיה מבריק אלא מט.

מנעד של גוונים

הצבע יכול לעשות את ההבדל במראה ובמצב הרוח. המגמה האחרונה עוסקת בפלטת צבעים רחבה וכוללת ספקטרום של כחול, סגול, ורוד, ירקרק וכמובן כל צבעי האדמה. לצבע יש כוח, הוא יכול להעניק לנו תחושה טובה יותר והוא יכול להיות מינימליסטי ובו זמנית, בעל השפעה רבה. כמובן, תמיד יהיו את אלו שיעדיפו את הצבעים העזים והדרמטיים, אך המגמה של השנה האחרונה היא ניצול מנעד הצבעים באופן מינימליסטי שמדגיש את הקווים הטבעיים.

אנטי מגדר

מגמה שהולכת ותופסת את מקומה ואשר אינה קשורה בהכרח לכך שנסגרנו בבתים היא מגמת האנטי מגדר. הטשטוש בין גבר לאישה בא לידי ביטוי בדיבור יוניסקס, באופנה וכמובן גם באיפור. האיפור הוא לא שייך רק לנשים והוא יכול להיות עדין או מחוספס, בהתאם לתפיסת המגדר הפרטית. הגבולות היטשטשו והביטוי העצמי נמצא במרכז הבמה.

צרכנות בעולם הביוטי

מגמה ברורה נוספת שעלתה בעקבות המגיפה היא מגמת התמיכה בעסקים ומותגים קטנים. אם עד לפני שנה וחצי רכישת האיפור התבצעה בחנויות הפארמה, עם נציגות שאיפרו ונתנו את ההזדמנות להתנסות במוצרים, עכשיו זו שעתה של המותגים הקטנים והלא פחות איכותיים. מוצרי האיפור השונים מציעים חוויית בוטיק גם ברכישה אינטרנטית והם נשלחים עד הבית.

הטשטוש בין גבר לאישה בא לידי ביטוי בדיבור יוניסקס, באופנה וכמובן גם באיפור.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos