שגרת הטיפוח הטובה ביותר לעור פנים רגיש

כ-70% מהאוכלוסייה סובלים מעור רגיש. הדבר יכול להתבטא באדמומיות, פצעונים, עור יבש ועוד. אם תקפידו על שגרת הטיפוח המתאימה עבורכם, תוכלו לאזן בקלות את העור שלכם ולחוש הקלה גדולה.

צילום: מאגר תמונות 123RF

הסיבות לעור רגיש

יש המון סיבות שיכולות להוביל לעור רגיש, החל מגנטיקה, הורמונים, תזונה לקויה, מוצרי טיפוח לא מתאימים, גיל, מצב בריאותי ועוד. אבל אחת הסיבות הנפוצות ביותר, המתאימות למזג האוויר הישראלי הוא עניין הלחות. עור הפנים שלנו רגיש מאוד, העור יותר דק משאר הגוף, הוא קרוב לעצבים קטנים ובא במגע עם מוצרי טיפוח שלעיתים כלל לא מתאימים לסוג העור שלנו. שגרת טיפוח פנים לעור רגיש צריכה להיות מתאימה ב100%, כדי לעזור לעור שלנו להתאזן ולהבריא ולא להפך. כשאנחנו מתחילים לטפל בעור רגיש, עלינו להבין מה גורם לבעיה – כמובן שאחד הטיפים המומלצים ביותר הוא ללכת לרופא עור, ולזהות יחד איתו את מקור הבעיה, דרך טיפול מתאימה ולהתחיל בתהליך.

איך תדעו אם העור שלכם רגיש? מה שטוב בעור הפנים שלנו, הוא שאם אחד המוצרים שאנחנו משתמשים בהם לא מתאימים לנו – הוא ישר יאותת לנו להפסיק בשימוש. החל מגירודים, צריבה, אדמומיות ועוד. עור רגיש יכול להגיב לחשיפה למצבים חיצוניים כמו חיכוך חיצוני, רוח קרה, או מזג אוויר שמשי. גם השימוש במוצרי טיפוח מסוימים יכולים להוביל לתגובה על הפנים שלנו.

צילום: מאגר תמונות 123RF


הטיפים שכדאי לזכור

כמו בכל דבר בחיים, יש פעולות שאסור לוותר עליהן. שגרת טיפוח פנים לעור רגיש היא אחת מהן. כשאנחנו ניגשים לטיפול בעור פנים רגיש, אנחנו צריכים לזכור שכמות מוצרי הטיפוח משפיעה בהחלט. אנחנו לא רוצים להעמיס על הפנים שלנו כמויות של מוצרים, אלא לבחור כמה מוצרים איכותיים ולהשתמש בהם. עור רגיש יכול להגיב בצורה לא טובה כשנשתמש במגוון רחב של מוצרים, לכן זכרו את הנוסחה הבאה: ניקוי + לחות + הגנה = עור פנים מאוזן. באותם התכשירים שאתם משתמשים, דעו מה הם מכילים – עור רגיש מחייב תשומת לב דייקנית בכל הקשור למוצרי טיפוח, לכן הימנעו מתכשירים בעלי ריחות חזקים שיכולים לעורר בעיות עור ופצעונים, הימנעו ממוצרים שמייבשים את העור כמו אלכוהול שיכול גם לגרות ולגרום לאדמומיות העור והתייעצו עם בעל מקצוע שיעזור לכם להחליט מה המוצרים הטובים ביותר עבורכם.

טיפ נוסף שמתאים לעור בעייתי ויבש, הוא לא לשטוף את הפנים במים חמים – זה עלול לגרות את העור ולייבש אותו, במיוחד בחודשי החורף הקרים. למעשה, שטיפת הפנים במים קרים תעזור לכם להמריץ את הדם ולעזור בחידוש התאים. בנוסף, אחרי השטיפה אל תשכחו להשתמש בלחות – בוקר ולילה. העור שלנו זקוק למנה נדיבה של לחות והזנה קבועים. בחירת קרם לחות איכותי, אך לא כבד מדי יכולה לעזור לכם להיפטר מהיובש שנחשב לגורם מספר 1 בכל הקשור לעור רגיש. אחרי שקרם הלחות נספג, השתמשו בקרם הגנה. במיוחד במדינה חמה כמו ישראל, בה השמש עובדת שעות נוספות – חשוב לשלב בשגרת הטיפוח את קרם ההגנה.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


איך כדאי לטפח את עור הפנים

אחרי שעברנו על הטיפים, בואו ונעבור על שגרת טיפוח פנים לעור רגיש שאנחנו ממליצים עליה. כמובן ששגרת הטיפוח יכולה להתאים למישהו אחד ולאחר לא, אלו הם הצעדים הפשוטים ביותר שיכולים לתת לעור שלכם את הטיפול הבסיסי.

קודם כל, אחד האויבים של עור רגיש הוא האיפור – או למעשה חוסר הורדת האיפור. כדי לתת לנקבוביות שלנו לנשום, צריך להתמיד בהורדת האיפור. בחרו במסיר איפור נטול ריח, נטול שמן שמיועד לעור רגיש. קיימים מסירי איפור עם אלוורה שמוסיפים להרגעת העור. שטפו את הפנים עם סבון עדין והתאימו אותו לסוג העור שלכן – קיימים סבונים עם חומצות שונות שיכולים להקל על פגמי הפנים. השתמש בטונר – הטונר הוא המנקה הסופי של הפנים שלנו. השתמשו בצמר גפן ובטונר נטול אלכוהול כדי למנוע את ייבוש הפנים.

כדי לפנק את עור הפנים, תוכלו להשתמש במסכות מרגיעות כמו מסכות בד, שיתנו לפנים שלכם את הפינוק שהם צריכים, ירגיעו אותם ויתנו להם בוסט של לחות. קיימות מסכות שונות שיכולות להתאים לעור פנים רגיש, כשחלקן מכילות אלוורה, שיבולת שועל ועוד המון דברים טבעיים ונעימים – הכל במיוחד בשבילכם.