מתאימים את קרם הפנים לסוג העור שלנו

עור הפנים משתנה מאדם לאדם, כשחלקם יותר יבשים וחלקם יותר שומניים. איך יודעים מהו סוג עור הפנים שלנו ובאיזה תכשירים כדאי להשתמש בהתאם?

צילום: מאגר תמונות 123RF

איך נדע מהו סוג העור שלנו?

אם גם אתם תוהים לגבי סוג העור שלכם ולמה האבחון הזה כל כך חשוב לבריאות הפנים שלנו – הגעתם למקום הנכון. אחד השלבים החשובים ביותר בטיפול בעור הפנים שלנו מתחיל בהבנה הבסיסית – מהו סוג העור שלנו וכיצד נטפל בו בצורה הטובה ביותר.

הפנים שלנו חשופים כל יום למזג אוויר משתנה, שינויים פנימיים, הורמונליים ועוד. אם לא נדע איך להתמודד עם כל אותם הדברים, העור שלנו ישר יראה לנו שמשהו לא בסדר ואנחנו צריכים לטפל בו. אם גם נשתמש בתכשירים כמו סבון פנים או קרם לחות שלא מתאימים לסוג העור שלנו – אנחנו נראה זאת. לדוגמה, שימוש בפילינג חזק על פנים יבשות עלול לגרות את עור הפנים, או שימוש בקרם סמיך מדי על עור פנים שהוא גם ככה שומני.

תקדישו לעצמכם רגע כדי לשאול את השאלות הנכונות וכדי ללמוד עוד על הצרכים של עור הפנים שלכם. רק כך תוכלו להגיע לתוצאה של עור בריא ומושלם.

צילום: מאגר תמונות 123RF


לכל אחד מאיתנו יש סוג עור שונה אחד מהשני, אבל קיימים סוגים עיקריים שעשויים לעזור לכם לאפיין את סוג העור שלכם:

1. עור שמן

2. עור מעורב

3. עור יבש

4. עור רגיל

אבל שנייה לפני שנרחיב על כל סוג עור ודרך הטיפול הטובה ביותר, הנה כמה דרכים לאפיין את סוג העור שלכם בקלות בבית.

נקו את הפנים שלכם עם סבון פנים עדין ויבשו בעדינות עם מגבת פנים נקייה. השאירו את עור הפנים בלי כלום, אל תמרחו שום קרם או סרום. לאחר חצי שעה התבוננו על הפנים שלכם באזור הלחיים, המצח והאף.

האם יש סימן לברק ושומניות? המתינו עוד כמה דקות והרגישו את העור שלכם – האם הוא מרגיש יבש בעת ניסיון לחיוך? אם העור שלכם מרגיש מתוח ואתם מרגיש חוסר נוחות, סביר להניח שהעור שלכם יבש. אם אתם שמים לב לברק באזור ה-T (מצח, אף, סנטר) סביר להניח שהעור שלכם מעורב.

אם כל הפנים שלכם נוצצת ושומניות – העור שלכם בהחלט שומני. שיטה נוספת לאבחון ביתי היא שימוש בנייר סופג. קחו חתיכת נייר וטפחו בעדינות על אזורים שונים בפנים שלכם. גשו למקור אור והתבוננו על הנייר. אם יש עליו מעט שמן, סביר להניח שעור הפנים שלכם יבש. אם עיקר השמן נמצא באף ובמצח, העור שלכם מעורב.

אם רוב הנייר ספוג בכל אזורי הפנים – העור שלכם שומני. כמובן שכל אלו הן שיטות ביתיות ומהירות, אבל מי שמחפש אבחנה מדויקת, נמליץ לכם לפנות לקוסמטיקאית מקצועית או לרופא עור לאבחון מסודר ודרכי טיפול מומלצות.

צילום: מאגר תמונות 123RF


מה סוג העור אומר?

אם תהיתם איך מרגיש סוג העור, מיד נתחיל לאפיין אותו.

עור יבש, הוא עור שלא מקבל מספיק לחות מסיבה כזאת או אחרת: זה יכול לנבוע מגנטיקה, תזונה לקויה, מזג אוויר ושינויים בגוף שלנו. סיבה נוספת לעור יבש היא מחסור בשתייה מים. השתדלו לשתות כמה שיותר מים ונסו להימנע ממשקאות עם קפאין. עור יבש ירגיש לכם יותר מתוח לאורך היום ויכול להיראות יותר אדמדם ואפילו מתקלף אבל אל דאגה – הכל אפשר לתקן. עור מעורב מתאפיין בלחיים יותר יבשות ויותר שומניות באזור המצח, האף והסנטר (אזור ה-T).

אם יש לכם יותר פצעונים באזור המצח אבל לחיים נקיות – נראה שמדובר בעור מעורב. עור שמן הוא עור שהנקבוביות שלו צפופות מאוד וסתומות. העור יראה בדרך כלל יותר צעיר, כי הוא לח תמיד. אבל לפעמים אנחנו פשוט לא רוצים להיות כל כך זוהרים כל היום. לפעמים עור שומני מתאפיין בפצעונים, אבל שוב – כל סוג עור ניתן להרגיע ולהפוך ליציב ובריא.

צילום: Moose | מאגרת תמונות Pexels


טיפוח לכל סוגי העור

כשאנחנו מגיעים לחנות לקנות לעצמנו קרם לחות או סבון לפנים – לפעמים המבחר הרב יכול לבלבל אותנו ונצא מהחנות עם מוצר שבכלל לא מתאים לעור הפנים שלנו. שניה לפני שנדבר על הדברים שכן חשובים לעור הפנים שלנו, בואו נמנה כמה דברים שכדאי לוותר עליהם. הדבר הראשון הוא קרם פנים עם בישום.

לא משנה מהו סוג העור שלכם, הכי חשוב להימנע ממרכיבים מיותרים שיכולים לגרות בקלות את עור הפנים שלכם. בישום וצבעים יכולים להוסיף לעור הפנים שלנו חיידקים מיותרים ולהוריד שכבות שמנים חשובות מהעור. דבר נוסף שכדאי לכם להימנע ממנו הוא קרמים שמתאימים דווקא לגוף ולא לפנים. קרם גוף מכיל בתוכו מרכיבים כמו שעווה וחמאת שיאה, שאמנם נחשבים לטובים מאוד לגוף שלנו אבל לא לפנים. דברים כאלו יכולים לסתום את הנקבוביות שלנו לגרום לפצעונים.

מה כן חשוב בטיפוח עור הפנים?

צילום:


עור רגיל

עור רגיל הוא עור מאוזן היטב. כלומר, הוא לא שמנוני יותר מדי והוא לא יבש יותר מדי. בדרך כלל עור רגיל יהיה בעל מרקם חלק ונקבוביות עדינות, לא יהיה רגיש ולא יופיעו עליו פצעים או פגמי עור אחרים. עור פנים רגיל יראה תמיד זוהר, אבל זו לא סיבה לא לתת לא אקסטרה לחות מקרם פנים איכותי. קרם פנים לעור רגיל צריך להיות קרם יחסית פשוט ולא כבד מדי, אחד כמו קרם הלחות של חברת קליניק – Moisture Surge 100H. הקרם מגיע במרקם של ג'ל לחות, ומעניק לחות לעור שלכם למשך 100 שעות. הקרם בהחלט מתאים לעור רגיל בזכות הקלילות שלו ועצם העובדה שהוא נספג תוך שניות.

 

אם יש לכם עור רגיל, נמליץ לכם לשמור על הכללים הבאים:

1. לחות – בנוסף לקרם הפנים שהמלצנו לכם עליו, זכרו לשתות מים. מחסור בנוזלים עלול להוביל ליובש והתקלפות העור.

2. הגנה – קרם הגנה זה מוצר MUST לבריאות העור הכללית. חשיפה ישירה לשמש יכולה להוביל ליובש, קמטים מוקדמים ופיגמנטציה. זה לוקח בדיוק דקה למרוח קרם הגנה ושקט נפשי שישמור על הבריאות שלכם לעד.

3. הסרת איפור – זה יכול להיות מתיש לחזור אחרי יום עבודה ולהוריד את האיפור, אבל אם אתן באמת אוהבות את עצמכן ורוצות עור פנים בריא כדאי לכם לעשות זאת. איפור יכול לסתום את הנקבוביות שלנו ולגרום להתפרצות של פגמי עור.

4. ניקיון – גם אם לא התאפרתן היום, חשוב לשטוף את עור הפנים לאחר יום ארוך בחוץ.

צילום: מאגר תמונות 123RF


עור שמן

עור שמן הוא בעיקר תוצאה של ייצור מוגזם של שומן והפרשות. לרוב הוא יראה לנו מבריק, מזיע והוא נוטה לסבול יותר מפצעי אקנה ונקבוביות גדולות. הגורמים לעור שמן יכולים להיות שינויים הורמונליים, שיכולים להופיע במהלך התבגרות או הריון, שינויים חדים במזג האוויר, גנטיקה ואפילו שימוש בתכשיר פנים כמו סבון שלא מתאים לכם.

 

אז מה כדאי לעשות?

1. שימוש בקרם לחות – קרם לחות באופן קבוע יעזור לכם לשפר את בריאות העור. קרם לחות לעור שומני צריך לעזור באיזון העור. נמליץ לכם על קרם הפנים של חברת Kamedis שמכיל בתוכו 4 צמחי מרפא שעוזרים לאזן עור שמן, להרגיע אדמומיות ואפילו לחדש את תאי העור.

2. שטיפה – חשוב לשטוף את עור הפנים גם בבוקר וגם בערב כדי להוריד ממנו שכבות שומן שאנחנו לא צריכים.

צילום: מאגר תמונות 123RF


עור יבש

חוסרים בלחות יכולים לגרום למראה מתקלף. למעשה, עור יבש נוטה לייצר פחות שומן ולגרום לפנים לא אלסטיות. אם אתם בעלי עור יבש כנראה שתרגישו מרקם מחוספס, גירודים ועקצוצים ופחות גמישות בעור. למה יש לנו עור יבש? זה יכול להיות הגנטיקה שלנו, מזג האוויר בחוץ, הגיל שלנו והמפתיע – מקלחות ארוכות. קרם לחות לעור יבש עליו נמליץ לכם היום הוא קרם הפנים של חברת אסתי לאודר Daywear Advance Creme שמכיל בתוכו גם קרם הגנה. הקרם עשיר מאוד ויעזור לכם לשמור על פנים נעימות ועשירות בלחות.

צילום: מאגר תמונות 123RF


עור מעורב

עור מעורב הוא השילוב של העור היבש והשמן. נזהה אותֹ לפי השומניות באזור ה-T ולחיים יבשות. עור מעורב יכול להיות מושפע מגנטיקה, ממזג האוויר וכמובן מתכשירים לא מתאימים. מה כדאי לעשות עם עור מעורב?

1. לחות – כן, גם פה הלחות חשובה מאוד. קרם פנים לעור מעורב של חברת CeraVe נחשב לקרם שיעזור לכם לשקם את שכבת ההגנה של העור.

2. שטיפת פנים עם פילינג עדין – פילינג יכול לעזור לכם להוריד שכבות לא רצויות, אבל בעדינות.

עור הפנים שלנו צריך התייחסות – אם אתם רוצים עור בריא וזוהר, שמרו על הלחות היומית.