טיפוח עור הפנים לנערות

גיל ההתבגרות אצל נערות עשוי להיות גיל מאתגר מכמה וכמה סיבות. גיל זה מלווה בהתמודדויות רבות: אהבה ראשונה, המחזור הראשון, שינויים הורמונליים ועוד... כל אלה משפיעים לרוב גם על עור הפנים, כי הרי העור שלנו הוא המראה של מה שמתחולל בתוכנו.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

בין גיל 10 לגיל 12 חוות הנערות שינויים רבים המתחוללים בגופן ובנפשן. אחד מהשינויים המרכזיים האלה הם השינויים ההורמונליים אשר מובילים גם להופעת המחזור החודשי בפעם הראשונה. שינויים הורמונליים אלה משפיעים רבות על גופן של הנערות וכך גם על עור פניהן, ולא לטובה. לכן, נערות יקרות, כדי לשמור על עורכן ולמזער נזקים, ריכזנו כאן כמה טיפים במיוחד עבורכן.

ניקוי הפנים

ניקוי הפנים אינו מסתיים רק בשטיפת הפנים במים. השינויים ההורמונליים, הלחץ היומיומי (מבחנים, לחצים חברתיים ועוד), זיהום האוויר ופעולת ההזעה – כל אלה משפיעים על עור הפנים והופכים אותו לשמן. לכן עליכן לרכוש סבון פנים לעור רגיל עד שמן ולהשתמש בו בוקר וערב, באופן יומיומי. כמו כן, אנו ממליצים בחום לנגב את הפנים במגבת נקייה, שלא היה בה שימוש נוסף, וכך לשמור על היגיינת עור הפנים. ההמלצה היא לשטוף את עור הפנים פעמיים ביום אך אין צורך להגזים וכדאי לדעת כי שטיפות מרובות ושימוש בסבונים חזקים שאינם מיועדים לעור הפנים עלול לייבש אותם ולגרום לעקצוצים, אדמומיות ופצעים.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


קרם לחות והגנה מפני השמש

לנערות בגיל ההתבגרות אין הכרח בשימוש בקרם לחות, אך הדבר תלוי כמובן בסוג העור ובמצבו. בשימוש בחומרים על עור הפנים יש לבחור באלו המתאימים לסוג העור ולגילכן. בנוסף, במקרים קיצוניים של אקנה, יש להתייעץ עם רופא עור אשר יתאים עבורכן את התכשיר הנכון. שלא כמו קרמים שלא תמיד הכרחיים, קרם הגנה מפני השמש חשוב מאד. קרני השמש אינן מבדילות בין הגילים – הן מזיקות, נקודה. אנא הקפידו על שימוש במקדם הגנה המיועד לעור הפנים וככלל, הימנעו משהייה ממושכת בשמש.

שתיית מים ותזונה נכונה

כל קרם שבעולם, לא משנה כמה יקר ואיכותי הוא יהיה, לא יחליף את האופן שבו אתן מזינות את גופכן. בייחוד בגיל ההתבגרות אכילת ג'אנק פוד היא הבילוי החברתי הנפוץ ביותר. פיצה, המבורגר, צ'יפס ועוד – מזונות עתירי שומן כמו אלה עשויים לגרום לפצעונים (חצ'קונים) על עור הפנים וכמובן, לגרום להשמנה אם צורכים מהם יותר מדי. כמו כן, שתיית מים חשובה עד מאוד! מדינת ישראל היא מדינה חמה מאוד ובעת הוצאת האנרגיה, אנו מאבדים הרבה מאוד נוזלים. המים מרווים את הגוף, מזינים את עורכן בלחות ומסייעים לחילוף חומרים תקין.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


פעילות גופנית

בעידן של היום, שרוב רובו מתנהל מול מסכים, ישנה חשיבות עצומה לפעילות גופנית. אל תוותרו לעצמכן, הרימו את הראש מהמסך וצאו להליכה, לאימון בסטודיו או לכל פעילות שתוציאו בה אנרגיה. כשהדופק עולה וכך גם חום הגוף, פעולת ההזעה מוציאה את הרעלים מתוך הגוף ומנקה אותו. וככל שהגוף נקי יותר מרעלים, כך גם עור הפנים שלכן יהיה נקי יותר וחלק יותר. כמו כן, פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח וכל עוד מצב הרוח שלכן יהיה טוב, כך תחייכו ותיראו זוהרות.

איפור, הסרת איפור ושימוש נכון במוצרים

בגדים, תיקים, אקססוריז ועוד – אלה רק חלק מהדברים שחברות טובות אוהבות לחלוק ביניהן. אך כשמדובר במוצרי איפור – לא ולא, אל תחלקו במוצרים אלה. מוצרי איפור עשויים לגרום לאלרגיות בעור ואף לזיהומים שונים, לכן הקפידו על שימוש אישי ואל תחלקו. כמו כן, הסרת האיפור בסוף כל יום היא חשובה ביותר לשמירה על טיפוח עור הפנים שלכן. אל תתעצלו ועשו זאת בעזרת מסיר איפור או מגבונים להסרת איפור. אל תדלגו על שלב זה בשגרת היום־יום שלכן ובסופו – רחצו את הפנים בסבון המתאים לעור פניכן.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos