שיטת הטיפוח הקוריאנית כבשה גם את העולם המערבי

כמה פעמים הבטתן בנשים קוריאניות ובעור פניהן המתוח והחלק כשיש ושאלתן את עצמכן: מהו סוד הקסם לקבלת עור פנים זוהר וחלק כל כך? מאחר שעור הפנים שלנו הוא האזור החשוף ביותר שלנו, אנחנו רוצות שהוא ייראה במיטבו. ואם הוא ייראה כעורן של הקוריאניות – יהיה זה בונוס ענק.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

שיטת הטיפוח הקוריאנית כבשה גם את העולם המערבי. זו תורה שלמה המתבססת בעיקרה על איזון בין שמן ומים, בחיים וגם בעור. וכדי לשמור על איזון נכון ולהגיע לתוצאות הרצויות, יהיה עליכן להשקיע בשגרת טיפוח יומיומית. איך הקוריאניות עושות את זה? כאן תוכלו לקבל את כל התשובות.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


הסרת איפור

בכנות, כמה זמן אתן מקדישות להסרת איפור? מעט מאוד, נכון? אז הכלל הראשון והחשוב ביותר לשגרת טיפוח פנים קוריאני היא הסרת האיפור. את האיפור יש להסיר בעזרת תכשיר ניקוי על בסיס שמן, אשר יש למרוח בתנועות סיבוביות על עור הפנים והצוואר בשילוב מים פושרים. לאחר מכן, יש לשטוף את הפנים במים בטמפרטורה נעימה.

 

ניקוי הפנים

כפי שציינו בהתחלה, בשגרת טיפוח פנים קוריאני ישנו דגש על האיזון בין השמן למים, לכן השלב הזה יתמקד במים – ליתר דיוק, קצף או ג'ל לניקוי על בסיס מים. כשהעור רטוב, יש למרוח על הפנים ועל הצוואר, לעסות בעדינות ולשטוף. בשלב זה יישטפו כל שאריות האיפור שטרם הוסרו, וכך עורך יהיה נקי וזוהר.

 

מסכה נשטפת או פילינג

מטרת מוצרים אלה היא להסיר תאים מתים אשר חוסמים את הנקבוביות בעורנו. זהו לא שלב שיש לבצע יום־יום, פעמיים בשבוע יספיקו בהחלט. יש למרוח את הפילינג על עור רטוב, או את המסכה על עור יבש. אל תשתמשו בשני התכשירים באותו היום, בחרו תכשיר אחד ובצעו את הטיפול.

 

אסנס ראשון

זהו המוצר החשוב ביותר בשגרת טיפוח הפנים הקוריאני – לב ליבה של שגרה זו, למען האמת. האסנס, או: מבסס לחות, הוא מוצר המשלב בין סרום לטונר והוא הבסיס שיש למרוח על עור הפנים לפני השימוש בתכשירי לחות אחרים. הנוזל שלו קליל וחודר עמוק יותר לעור. כמו כן, תפקידו הוא לחדש את תאי העור ולשקמו. את הנוזל יש להניח על עור הפנים בתנועות טפיחה קלות.

 

טונר (לא הטונר של המדפסת)

אם לא שמעתן עדיין על המוצר הזה, אז הנה לכן. הטונר הקוריאני, מטרתו להחזיר את החומציות של העור לרמתו התקינה. לאחר שלבי הניקוי הכפול, העור מאבד מרמת החומציות הטבעית שלו ואף נוטה ליובש, לכן הטונר חשוב מאוד כדי לאזן את מצב העור. את הטונר יש להניח על העור בטפיחות קלות, וזאת לאחר ביצוע הניקוי הכפול.

 

סרום, חומצות ועוד

השלב הזה הוא אידיאלי לטיפול בעור הפנים. לאחר שלבי הניקוי, האסנס הראשון ומריחת הטונר, יגיע השלב שבו נרצה לטפל בנקודות המטרידות אותנו בעור הפנים. עור שומני הנוטה לאקנה, קמטוטים, פיגמנטציה ועוד – כדי לטפל בכל אלה נרצה להשתמש בחומרים מרוכזים כמו: סרום, חומצות או אמפולה. לא חובה להשתמש בכל אלו ולא בכל יום, אבל בהחלט מומלץ לא לוותר על שלב זה כדי לשפר את מראה העור שלכן.

 

מסכת בד

לא להיבהל, אנחנו כבר יודעים מה תגידו – למי יש זמן לשבת עם מסכת בד על הפנים? אז נכון, השלב הזה בשגרת טיפוח הפנים הקוריאני ייאלץ אתכן לעשות את ה"נורא" מכול – לקחת הפסקה ולהירגע, אבל היי – מדובר רק בפעם/פעמיים בשבוע. הקדישו לעצמכן את הזמן הזה והניחו את המסכה על עור נקי ואחרי שביצעתן את שלבי הניקוי ואת מריחת הסרום/אמפולה/חומצות. כעבור 20־30 דקות שבהן תאפשרו לעצמכן להירגע באמת, הסירו את המסכה. אל תשטפו את הפנים. תנו ללחות שהשאירה לכן המסכה לחדור עמוק יותר לעורכן ותיהנו מתחושת הרוגע שהענקתן לעצמכן. מגיע לכן, אל תשכחו זאת.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


בנוסף לכל מה שציינו כאן, טיפ קטן ונוסף מאיתנו שלאו דווקא קשור לטיפוח הפנים הקוריאני – השתמשו במסנני קרינה לשמש. אנחנו חיים במדינה חמה מאוד והשמש בה חמה עוד יותר, גם בחודשי החורף. שמרו על עורכן, כי לא משנה כמה תקפידו על ניקוי ועל טיפוח הפנים, אם לא תישמרו מהשמש, כל ההשקעה שלכן תרד לטמיון.