ציפורניים חלשות? לא אצלנו!

אם אתן סובלות מציפורניים שבירות ודקות, תדעו שזוהי תופעה שכיחה שניתנת לשינוי. בסוף התהליך גם אתן תוכלו להנות מציפורניים בריאות, חזקות ויפות.

צילום: Valeria Boltneva | מאגר תמונות Pexels

איך נחזק את הציפורניים שלנו?

ציפורניים חלשות זה מבאס – זאת עובדה. בדיוק כשאנחנו מנסות להגיע לאורך הרצוי הן נשברות, הן לא גדלות בצורה בריאה והן יכולות להעיד על מחסור בוויטמינים. עד כמה שזה עלול להיות מפתה פשוט ללכת לבונת ציפורניים ולהסתיר את הציפורניים הדקות והמתקלפות מתחת ללק ג'ל או בנייה קבועה, יש עוד המון שינויים קטנים שאנחנו יכולות לעשות שיובילו לתוצאות מדהימות. אבל שנייה לפני שאנחנו לומדות על הדרכים הטובות ביותר לחיזוק הציפורניים, בואו ונבין למה הן נחלשות מלכתחילה.

 

הציפורניים שלנו מורכבות משכבות של חלבון קרטין, שאגב נמצא גם בשיער שלנו וגם בעור. ככל שאנחנו מתבגרים, התאים בגוף שלנו מתחילים לייצר את חלבון הקרטין בקצב איטי יותר. התוצאה? ציפורניים שבריריות. אבל לא רק ההתבגרות שלנו מובילה לשינויים דרסטיים בציפורניים. תזונה לקויה, חשיפה לקור או חום קיצוני, שטיפת ידיים מוגברת ומגע עם חומרים שונים יכולים גם כן לגרום למצבים בהן הציפורניים שלנו נשברות על בסיס יומי. למזלנו, המפתח להצלחה ולחיזוק הציפורניים נמצא בידיים שלכם – תרתי משמע, ויש לנו את הטיפים הטובים ביותר לידיים יפות, ציפורניים מטופחות והכי חשוב בריאות.

 

לפני שנתחיל, אחת העצות הטובות ביותר לשמירה על ציפורניים חזקות היא בדיקת דם פשוטה. כן, יש סיבות נוספות להיחלשות הציפורניים כמו הזדקנות וחשיפה לחומרים שונים אבל לפעמים גם מחסור בברזל, תת פעילות של בלוטת התריס ועוד המון סיבות יכולות לגרום לציפורניים חלשות. כך הרופאים שלכם יוכלו לטפל בבעיות הבריאותיות שלכם ועל הדרך לעזור לכם לחזק את הציפורניים.

צילום: מאגר תמונות 123RF


השינוי מגיע גם מבפנים

ברגע שתחליטו שאתן מתחילות שינוי שיכול רק להועיל לבריאות שלכן, כדי להתחיל ממזונות בריאים שיחזקו את הציפורניים שלכן ויוציאו מהלקסיקון שלכן את צירוף המילים 'ציפורניים חלשות'. נמליץ לכם לשמור על שגרת אכילה מסודרת המכילה את כל אבות המזון. המנעו מדיאטות מוזרות שיכולות להביא למחסור בוויטמינים ומינרלים שבסופו של דבר יביאו לציפורניים שבורות. בדקו שהתפריט שלכן מכיל מספיק חלבון וסידן שנחשבים לנוסחה המושלמת לציפורניים יפות ובריאות. אל תשכחו להוסיף לתפריט שלכם גם ירקות, ביצים ואגוזים שעוזרים לצמיחה בריאה וחיזוק של חלבון הקרטין האחראי על הציפורניים שלנו. דבר נוסף שעליכן לזכור להכניס לשגרה שלכן הוא שתיית מים, שנחשבת לחיונית לבריאות בכללי ובין היתר גם לציפורניים שלנו. בלי לחות הציפורניים יכולות להישבר ולקלף מעצמן שכבות – המים יעזרו לכן לחזק את הגוף ולשמור על בריאות איתנה.

 

אנחנו יודעים שלק ג'ל הוא הפתרון הקל, היפה והנוח. אבל לפני שאנחנו מתחילות עם שגרת לק ג'ל, אנחנו צריכות קודם כל לחזק את הציפורניים שלנו. אם תעשו ג'ל על ציפורניים חלשות, הציפורניים רק יחלשו עוד יותר ולא יהיו בריאות. כשאנחנו עושות מניקור, אנחנו משתמשות באצטון שנחשב לאחד החומרים המייבשים ביותר – קחו רגע הפסקה מהלק ג'ל, התחזקו ובסופו של דבר תוכלו להמשיך להנות משלל צבעים שונים על הציפורניים הבריאות שלכן. מה שכן תוכלו להוסיף לשגרת הטיפוח שלכן הוא מחזק ציפורניים שיסייע לכן לחזק את הציפורניים וייתן להן ניצוץ עדיין וקלאסי. הלקים המחזקים מכילים בתוכם חומרים שמחזקים את הציפורן וגם לוכדים את הלחות כדי למנוע שבירות מיותרות.

צילום: Arina Krasnikova | מאגר תמונות Pexels


בחירות שיעשו לנו רק טוב

שימוש בקרם לחות הוא לא רק בשביל העור שלנו. הציפורניים שלנו והעור שמסביב גם צריכים את הלחות כדי להתחזק. שימוש בקרם לחות איכותי יעזור לכן לשמור על מראה מטופח ובריא. בנוסף לקרם הלחות, תוכלו להשתמש בשמן לציפורניים שמיועד להזין ולחזק אותן. נמליץ לכן להשתמש בשמנים טבעיים ללא כל חומרים נוספים שיהיו הפתרון לכל הבעיות שלכן. דבר נוסף שיכול לעזור לכם לחזק את הציפורניים הוא לשמור אותן קצרות. כן אנחנו יודעים שציפורניים ארוכות זה יפה, אבל כדי להגיע לשם צריך לקצר אותן שלא ישברו כל פעם. ציפורניים קצרות נוטות פחות להישבר כי יש פחות קצוות חשופים ופחות שטח פנים. לאחר הגזירה עגלו אותן מעט ואנחנו מבטיחים לכם שאם תשמרו על שגרה כזאת – הציפורניים שלכן יהיו מושלמות.

*המאמר נכתב בלשון נקבה מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.