שומרים על ציפורנים בריאות ברגליים

טיפול בציפורניי הרגליים חשוב לא פחות מטיפול בציפורניי הידיים. ציפורניים בריאות יהפכו את כפות הרגליים שלכם ליפות ומטופחות והכי חשוב – ימנעו בעיות יותר חמורות.

צילום: KoolShooters | מאגר תמונות Pexels

לא שוכחים גם את הרגליים

זה ממש פשוט לשכוח את טיפוח הרגליים והציפורניים ולשים אותם בתחתית המטלות שלכם. לפעמים, ציפורניים דורשות רק קיצוץ וגזירה מדי פעם ולפעמים צריך מעט יותר. אם לא תשתמשו בכלים הנכונים או שלא תשתמשו בהם בדרך הנכונה, יכול להיות שבטווח הארוך תעשו יותר נזק מאשר תועלת. כלים נכונים יכולים להיות לא רק קוצצים ומספריים – גם הנעליים והגרביים שלכם משחקים תפקיד חשוב כשאנחנו מדברים על ציפורניים בריאות וגם הבריאות הכללית שלכם יכולה להשפיע על מצב הציפורניים שלכם.

 

זה ממש לא משנה אם אתה גבר או שאת אישה – ציפורניים ברגליים שבסופו של דבר נמצאות בריאות וחזקות, הן הכרחיות לכל אחד. כל מה שאתם צריכים לעשות על מנת לשמור על ציפורניים בריאות ניתן לעשות בבית בצורה הפשוטה ביותר. היום נספר לכם על הצעדים הראשוניים והחשובים ביותר שיש לעשות כדי לשמור על בריאות הציפורניים שלכם.

צילום: Marcus Aurelius | מאגר תמונות Pexels


חשיבות הניקיון

רחצה של הרגליים פעם ביום באמצעות סבון, לא רק תעזור לכם לשמור על הציפורניים מפני פטרת. המים החמים איתם תתקלחו יכולים לעזור להמריץ את זרימת הדם לכפות הרגליים והבהונות, דבר שיעזור לציפורניים שלכם לצמוח בריאות וחזקות. בזמן המקלחת, הקפידו לשפשף את ציפורני הרגליים עם מברשת המיועדת לכך ובסוף המקלחת ייבשו היטב את כף הרגל. לאחר שהרגל יבשה עד הסוף, השתמשו בלחות. אחת הדרכים הקלות ביותר לשמור על ציפורניים ברגליים, היא מתן לחות יומית. שימוש בקרם לחות איכותי על כפות הרגליים יעזור לכם לשמור על העור שנמצא מסביב לציפורן, כך שיהיה רך ובריא. אם ברצונכם לחזק את הציפורניים ולהימנע מציפורניים סדוקות ושבירות, תוכלו להוסיף לשגרת הטיפוח שלכם שמן טבעי עם ספיגה מהירה, כמו שמן חוחובה או שקדים.

 

עוד דבר שחשוב מאוד כשאתם בתהליך של שמירה על הציפורניים החזקות, היא גזירה של ציפורניים באופן קבוע. רצוי לגזור את הציפורניים עם מספריים המיועדות לכך או קוצץ ציפורניים איכותי וחד, בערך פעם בחודש. כמובן שאם הצמיחה שלכם יותר מהירה, ניתן לגזור את הציפורניים כמה פעמים בחודש. הגזירה עצמה מאוד חשובה – חשוב מאוד שתגזרו את הציפורניים שלכם בצורה ישרה לרוחב ולעולם לא בצורה מעוקלת. למה לא מעוקלת? כדי לשמור על הציפורן שלכם מפני ציפורן חודרנית וזיהומים חיידקיים. חשוב מאוד גם שלא תגזרו את הציפורן קצר מדי, מפני שמעט ציפורן בקצה, מסייעת להגנה על אצבעות הרגליים מפני טראומה אפשרית. לאחר הגזירה, עליכם להשתמש בפצירה עדינה כדי להחליק את כל הקצוות שעלולים להישאר על הציפורן, דבר שימנע משבירות מיותרות של הציפורן שלכם. רצוי לתת לציפורניים הפסקות מלקים כדי לתת לציפורניים ברגליים לנשום ולהתחזק.

צילום: Katya Wolf | מאגר תמונות Pexels


חשיבות התזונה והלבוש

ציפורניים ברגליים עשויות מחומר הנקרא חלבון קרטין. אתם בהחלט יכולים להיות העוזרים של הגוף שלכם ולעזור לו לייצר כמויות בריאות של החלבון, על ידי תזונה מאוזנת המלאה במזונות עשירים ובוויטמינים. ירקות, פירות, אגוזים הם רק חלק מהדברים שנחשבים לבריאים לגוף שלכם ובין היתר לציפורניים שלכם. כמובן שניתן גם להשתמש בתוספי תזונה בייעוץ רופא כדי לעזור לציפורניים שלכם לצמוח יותר בריא, אבל רוב הרופאים יספרו לכם שהתשובה לרוב הבעיות הבריאותיות שלכם עשויה להימצא במזון שאתם אוכלים ביומיום.

 

תאמינו או לא, לנעליים ולגרביים יש חלק עצום בכל הנוגע לרגליים וציפורניים בריאות. גרביים הדוקות מדי עלולות להגביל את זרימת הדם שהציפורניים שלנו צריכות כדי להתחזק, נעליים שלא מתאימות לנו במידה או לא נוחות לנו עלולות להוביל לציפורניים חודרניות, סימנים כחולים על הציפורניים, יבלות ובעיות אחרות בכף הרגל. אם במקרה אתם נמצאים באחד המצבים האלו – דבר ראשון התייעצו עם רופא. אבל לבינתיים, חישבו על הליכה עם נעל פתוחה כדי לעזור לרגל שלכם להחלים ולגרום לכל הבעיות להיפתר.

 

אם תשמרו על השלבים שדיברנו עליהם, סביר להניח שתהיו הרבה יותר מודעים למה קורה לכם ברגליים. שמרו על טיפוח, תאהבו את הגוף שלכם ואנחנו מבטיחים לכם שבסופו של דבר הציפורניים שלכם הולכות להיות יפות ובריאות.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos