שמירה על ציפורניים חזקות בזכות תזונה נכונה

בשנים האחרונות גדלה המודעות בכל הקשור לבריאות הגוף. בכל הקשור לציפורניים, תוכלו לחזק אותן אם תתחילו להזין את הגוף בדברים הטובים באמת.

צילום: Any lane | מאגר תמונות Pexels

עוזרים לציפורניים שלנו

הציפורניים שלנו עוברות הרבה במהלך החיים שלנו – מזג אוויר, שינויים בגוף שלנו ושגרת חיים. זה יכול להיות מתסכל מאוד להגיע לרגע בו הן נשברות אחרי שגידלנו אותן לאורך המושלם. עם כל הרצון הטוב של המניקור – קיים אורח חיים מסוים בו תוכלו לפתור את כל בעיות הציפורניים שלכם, והיא התזונה שלכם. תזונה לציפורניים בריאות צריכה להכיל מזון שיחזק אותן ויגרום להן לצמוח בריאות, אבל איך יודעים מאיפה להתחיל? הכתבה הזאת בדיוק בשבילכן – היום נעבור על המזונות הבריאים ביותר לכל אותם האנשים שמחפשים את הצעד הראשון לאיכות חיים גבוהה, עם ציפורניים יותר בריאות.

אז נתחיל בדברים שאסור לנו לוותר עליהם: הדבר הראשון הוא חלבון. הציפורניים שלנו מורכבות ברובן מחלבון שנקרא חלבון קרטין. תפקידו לחזק את הציפורניים ולמנוע מהן נזקים. הוספת חלבון לתזונה שלכם הכרחית לשמירה על ציפורניים בריאות. אנשים שלא כוללים בתפריט שלהם חלבון, יכולים להעיד על ציפורניים דקות, חלשות ושבירות, ולראות כי קצב צמיחת הציפורניים איטי משמעותית. אם לעיתים אתם מבחינים בכתמים לבנים על הציפורניים שלכם, זה יכול להעיד גם כן על מחסור בחלבון. איפה ניתן להשיג את אותו החלבון הנחשק? עדשים, סויה, קינואה, טופו, אגוזים, זרעים, ביצים, דגים ובשר אדום.

דבר נוסף שכדאי לכם להוסיף לתפריט שלכם הם שקדים. הם מכילים בתוכם ויטמין E, ששומר על הציפורניים בריאות וחזקות. בנוסף לוויטמין E, בשקדים יש אבץ שנחשב למפתח לציפורניים מושלמות.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


חיזוקים טעימים

תזונה לציפורניים בריאות מתחילה בשינוי מהצד שלכם. אחד הדברים שהגוף שלנו חייב כדי לשמור על בריאותו הוא הברזל. בעצם, הברזל הוא העוזר שמרכיב את תאי הדם האדומים שמובילים את החמצן לכל האיברים הגוף שלנו, ביניהם הציפורניים. בלי הברזל – החמצן לא עובר כראוי לכל המקומות. הגוף שלנו סופג את הברזל מהחי – בשר בקר, עוף, דגים וביצים. מי שמעדיף את המזון הצמחי, תוכלו לפגוש את הברזל בירקות העלים כמו חסה או תרד, בבוטנים, בזרעים, שעועית וכמובן בתוספי תזונה שעליכם לקחת רק באישור והמלצה של רופא. טיפ מאיתנו – הברזל נספג הכי טוב יחד עם ויטמין C, אז אם אתם מתכננים ארוחה, נסו לשלב תפוזים ותותים לצד סלט תרד וזרעים – זה גם טעים, גם צבעוני וגם יעזור לספיגת הברזל ולחיזוק הציפורניים.
דבר נוסף שנחשב לבריא מאוד לבריאות שלנו, היא חומצת השומן אומגה 3. אם אתם מעוניינים בציפורניים בעלות לחות ומראה מבריק – זה בדיוק בשבילכם. אומגה 3 חיונית לפעילות תקינה של הגוף, אבל לצערנו הגוף שלנו עוד לא יודע לייצר אותו בעצמו. לכן, אנחנו צריכים לחפש בעצמנו את המקורות. שמן קנולה, שמת זית, אגוזי מלך, ביצים ודגים הם חלק מהמאכלים שיספקו לכם אומגה 3. גם שמן דגים וכמוסות אומגה 3 יעשו את העבודה, אבל גם כאן כדי להתייעץ תחילה עם רופא.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


ויטמין C ושתיית מים

הידעתם שבפלפלים צהובים יש יותר ויטמין C מתפוזים? פלפל אחד ביום ייתן לכם את כמות ויטמין הC היומית שאתם צריכים כדי לנהל אורח חיים בריא. תזונה לציפורניים בריאות מתחילה בוויטמין C. הגוף שלנו צריך ויטמינים ומינרלים כדי לייצר קולגן. ככל שאנחנו מתבגרים, לגוף שלנו יותר קשה לייצר קולגן, דבר שיכול לגרום לציפורניים דקות וחלשות יותר. לכן, עלינו לאכול מזונות עשירים בוויטמין C כדי לשמור על הציפורניים בריאות. מי שפחות מתחבר לטעם תמיד יכול לאכול דברים אחרים כמו ברוקולי, קיווי, פירות הדר, תותים, אננס ועוד. ויטמין C יעזור לכם גם לשמור על מערכת חיסונית חזקה שתשמור עליכם בריאים בכל עונות השנה.

הדבר הקל ביותר שיעזור לכם לשמור על הציפורניים שלכם הוא שתיית מים. זה חיוני לבריאות הכללית וגם לציפורניים. ללא לחות, הציפורניים יהיו שבירות וחלשות – אם עוד לא עשיתם זאת, קומו ומיזגו לעצמכם כוס מים, כי זוהי בהחלט המדרגה הראשונה לשינוי האמיתי. הבריאות שלכם תלויה בתזונה שלכם – אם תקפידו על אורח חיים בריא, אנחנו מבטיחים לכם שתראו תוצאות בהקדם.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos